انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
عباس یاری با اشتراک گذاشتن عکسی از زنده‌یاد مرتضی احمدی، به طرفداری او از تیم پرسپولیس و علاقه‌اش به این تیم فوتبال نوشت.
یادی از تهرانی اصیلی که عاشق پرسپولیس بود

به گزارش تابناک فرهنگی ، دبیر تحریریه مجله فیلم در این باره در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

«زمانی که در تلویزیون بودم، با شوق بسیاری برای تصویربرداری بازی‌های پرسپولیس به استادیوم می‌رفتم، نه به خاطر طرفداری، البته دوستشان داشتم اما خوشحالی‌ام بیشتر این بود که در بین تماشاگران، نگاهم دنبال زنده‌یاد مرتضی احمدی بازیگر، دوبلور، پیش‌پرده‌خوان و نویسنده توانا بود، با دوربین دنبالش می‌گشتم تا پیدایش کنم.

مطمئن بودم اگر تهران باشد، پای ثابت تماشاگران است. بین دو نیمه، دوربین را قفل می‌کردم و می‌رفتم چند دقیقه‌ای کنارش می‌نشستم. هنرمندی نازنین، دوست‌داشتنی و یک تهرانی اصیل بود: «باصفا، با معرفت و اهل ورزش». بازی‌ها را به خوبی آنالیز می‌کرد، می‌گفت همیشه دلش برای دیدن بازی‌های پرسپولیس تنگ می‌شود، نگران بداخلاقی‌هایی بود که بعضی فوتبالیست‌های جوان ایجاد می‌کنند. همیشه حرفی برای گفتن داشت. چندی پیش داشتم حرف‌هایش را درباره فیلم «اتوبوس» مرور می‌کردم، دیدگاهش همان شکلی بود که به فوتبال نگاه می‌کرد:‌«برای این فیلم مجتمعی را در ارومیه گرفته بودند. صبح‌ها همه با هم ورزش می‌کردیم، با هم غذا می‌خوردیم و خوش بودیم. شاید تا آخر عمرم در کاری آنقدر لذت نبرده باشم. شب‌ها قبل از خواب، در مورد سکانس‌های روز بعد بحث می‌کردیم. می‌فهمیدیم چه کار کنیم. به همین دلیل کار خوب شد. حتی یک نفر نبود که صدایی بلند کند. خود یدالله صمدی خیلی خوب گروه را اداره کرد. حتی یک دقیقه دیر سر کارمان نبودیم. نتیجه‌اش را هم دیدیم. این سال‌ها اما بازیگران جوان‌مان تا دیر وقت نمی‌آیند سر فیلمبرداری. گروه بیکار نشسته‌اند و منتظرند تا آن‌ها سرو کله‌شان پیدا شود.»

یک شنبه این هفته (یازدهم آبان) تولدش بود. یاد و خاطره‌اش سبز و روحش در آرامش.

یادی از تهرانی اصیلی که عاشق پرسپولیس بود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: