انتشار: ۲۱:۴۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش 40 درصدی تورهای ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ قادر تقی زاده روز پنجشنبه گفت: پارسال طی هفت ماه 12هزار و 384 گردشگر خارجی از طریق تورهای گردشگری وارد استان شده بودند که این تعداد در مدت مشابه سال جاری به 17 هزار و 291 نفر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: این افزایش آمار تورهای ورودی گردشگران خارجی شامل گردشگران خارجی وارده از جمهوری آذربایجان و یا گردشگران ورودی به صورت خانوادگی یا انفرادی نمی شود.
تقی زاده با اشاره به اهمیت و نقش دفاتر خدمات مسافرتی در جذب گردشگر، افزود: در سال 92، 24 دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی در استان فعالیت می کردند که از این تعداد، 23 مورد آن در شهرستان اردبیل و یک دفتر نیز در شهرستان نمین مستقر بودند.
به گفته وی ؛ در سال 93 نیز با صدور مجوز شش دفتر خدمات مسافرتی جدید در استان، شمار دفاتر خدمات مسافرتی استان به 30 مورد رسید که از این تعداد، 27 دفتر در اردبیل، یک دفتر در نمین و دو دفتر در شهرستان مشگین شهر فعالیت می کردند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، وی با بیان اینکه پرونده دو دفتر خدمات مسافرتی نیز پس از تأئید در کمیسیون فنی جهت اخذ پروانه، از طریق سامانه سازمان مرکزی پیگیری می شود، یادآور شد: یکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز پس از اخذ مجوز انصراف داد.
تقی زاده از تصویب پرونده چهار دفتر خدمات مسافرتی استان در کمیسیون فنی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: یکی از این دفاتر در شهرستان بیله سوار و سه دفتر نیز در شهرستان اردبیل فعالیت خواهند کرد که پرونده این متقاضیان جهت اخذ پروانه از طریق سامانه سازمان مرکزی درحال پیگیری است.
معاون گردشگری استان در پایان خاطر نشان کرد: تعداد صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در 18 ماهه گذشته از 24 دفتر به 36 دفتر رسیده که این امر، افزایش 50 درصدی را نشان می دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: