انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون:

افزایش سرانه مطالعه وظیفه نمایشگاه کتاب نیست

احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: عده‌ای انتظار دارند که نمایشگاه کتاب سرانه مطالعه را تغییر دهد در حالی که این کار وظیفه نمایشگاه کتاب نیست و بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.
احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: عده‌ای انتظار دارند که نمایشگاه کتاب سرانه مطالعه را تغییر دهد در حالی که این کار وظیفه نمایشگاه کتاب نیست و بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.


به گزارش تابناک، مجری برنامه «صندلی داغ» در تشریح ماهیت نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: در تمامی دوره‌های نمایشگاه کتاب حضور داشتم و به شخصه معتقدم که برگزاری نمایشگاه کتاب کار بسیار بزرگی است چراکه کمک می‌کند تا مردم با کتاب آشنا شوند. خوشبختانه در سال‌های گذشته تنوع کتاب‌های نمایشگاه بسیار خوب شده است اما نیاز است که کیفیت رفاهی آن هم افزایش پیدا کند.


وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که برخی ناشران اصرار دارند تا کتاب‌هایشان را به نمایشگاه کتاب برسانند و این یکی از عوامل رشد کتابسازی در جامعه است؛ همچنین به نظرم اگر می‌خواهیم جلو کتابسازی را بگیریم باید دست نویسنده‌ها را باز بگذاریم.


نجفی افزود: وظیفه افزایش سرانه مطالعه بر عهده وزارت ارشاد و نمایشگاه کتاب نیست. ما نباید انتظار داشته باشیم که با یک نمایشگاه سرانه مطالعه تغییر کند و اگر انتظار تغییر داریم این انتظار باید در ابتدا از وزارت آموزش و پرورش و نهاد مدرسه باشد.


این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: اگر به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس درسال‌های اخیر توجه کنیم، کتاب‌هایی مانند «دا» انگشت شمار هستند و این بیانگر آن است که در این حوزه ضعف‌هایی وجود دارد.


وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص حوزه دفاع مقدس، بخشی از آثار قدرت جذب مخاطب را ندارند و حس وحال سال‌های جنگ را به کودکان، نوجوانان و جوانانی که آن روز‌ها را تجربه نکردند، منتقل نمی‌کنند.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: