انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
عده‌ای هنرمندنما که ظرفیت نداشتند، تا به اصطلاح چهره شدند کارهایی کردند که در شأن یک هنرمند نیست.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کشف حجاب دو بازیگر زن سینما و فضای اخلاقی حاکم در جامعه هنری کشور، گفت: متأسفانه در جامعه ما بعضی در کسوت‌های مختلف چه هنرمند، چه ورزشکار، از امکانات این نظام مقدس و این مردم عزیز استفاده می‌کنند، ولی چون از اصالت تربیتی برخوردار نیستند و مسئولان هم چهارچوب‌هایی برای نظارت بر رفتار این افراد در نظر نگرفتند، با سرمایه‌های مردم و این نظام مقدس که حاصل خون شهدا و جانبازی جانبازان است، به شهرت می‌رسند و وقتی که به ظاهر به شخصیتی مطرح در جامعه تبدیل می‌شوند، چون از هویت و تربیت لازم و خودباوری ارزش‌های خود در این نظام مقدس برخوردار نیستند، به اعمالی ناشایست که مناسب یک هنرمند نیست، دست می‌زنند.

افتخاری ادامه داد: به نظر من در جامعه هنری باید چهارچوب‌هایی در نظر گرفته شود که این افراد از این جامعه پالایش و حذف شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار نیست که در جامعه هنری ما اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از افرادی که ظرفیت نداشتند، تا به اصطلاح چهره شدند، تبدیل به هنرمندنماهایی شدند و کارهایی کردند که در شأن یک هنرمند نیست، در حالی که هنرمندان واقعی ما ارزش کار خود را می‌دانند و خودشان، هنرشان و اصالتشان را که از برکت مردم و نظام کسب کرده‌اند، نادیده نمی‌گیرند.

افتخاری در مورد اینکه مسئولان وزارت ارشاد چه موضعی را در این خصوص باید اتخاذ کنند، گفت: لازم است وزارت ارشاد که متولی اصلی در این زمینه است با هماهنگی و همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کلان و اقدامات مناسب را داشته باشند تا هنرمندانی تربیت شوند و به میدان بیایند که واقعاً لیاقت این حمایت‌ها را داشته باشند و بعد هم اگر ذره‌ای انحراف در رفتار بعضی از این افراد دیدند به آن‌ها تذکر دهند، در غیر این صورت تا این کار بیشتر توسعه پیدا نکرده، آن‌ها را از این دایره حذف کنند و به دیگران اعلام کنند، وگرنه خود این جامعه هنری را که کم در آن افراد ارزشمند نداریم، زیر سؤال می‌برد.

افتخاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که سال گذشته در بین هنرمندان ایراد شده بود،‌ گفت: در این جمع ایشان فرمودند که ما هم هنرمند توانمند داریم و هم سینمای پیشرفته و خوبی داریم، اما قالب باید درست باشد و ما باید از هنرمندان متعهد حمایت کنیم و هنرمندانی را با اهدافی که داریم برای نسل‌های بعد تربیت کنیم.

وی افزود: اگر کسی نمی‌تواند با این اهداف پیش برود، جایی دیگر باید برود و رشد کند و در نهایت سینمای ایران باید گلزار باشد و گل تربیت کند.

افتخاری در پایان با اشاره به فیلم محمد (ص) گفت: این فیلم در واقع یکی از نمونه‌هایی است که نشانه گفته‌‌های بنده است. ما هنرمندانی داریم که اقدام به ساخت چنین اثر فاخری کرده‌اند و ما باید حمایت خود را نسبت به این افراد که ارزش‌ها را در قالب اثر خود قرار می‌دهند، در نظر بگیریم.

وی افزود: فیلم محمد (ص) دارای بالاترین این ارزش‌هاست. چه از نظر شبهه‌زدایی و خنثی کردن ادعاهای باطلی که دشمنان اسلام و بشریت دارند و از طرف دیگر هنر و توانایی هنرمندان ما را به منصه ظهور می‌رساند و از طرفی باعث همگرایی و وحدت بین همه مذاهب اسلامی و حتی دیگر ادیان می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: