انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴


مریم سعادت یکی از بازیگران سینما،تئاتر و تلویزیون است که به تازگی در فیلم «پدر آن دیگری» ساخته‌ یدالله صمدی به ایفای نقش پرداخته است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ «پدر آن دیگری» براساس کتابی به همین نام نوشته‌ی پرینوش صنیعی ساخته شده است و قصه‌ی پسربچه‌ای به نام شهاب را روایت می‌کند که تا سن شش سالگی صحبت نکرده است و اطرافیانش او را کند زهن می‌دانند. مریم سعادت در این فیلم نقش «فتانه» زن‌عموی شهاب را بازی می‌کند. به همین بهانه با او گفت‌و‌گویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

به نظرتان «پدر آن دیگری» در ژانر سینمای کودک قرار دارد یا بزرگسال؟
ما دو نوع فیلم کودک داریم. یکی فیلم‌هایی که درباره‌ی کودک ساخته می‌شوند و دیگری فیلم‌هایی که برای کودک هستند. مخاطب فیلم هایی که درباره‌ی کودک ساخته میشوند، بزرگسالان و خانواده‌ها هستند. «پدر آن دیگری» فیلمی درباره‌ی کودک است و مخاطبان آن بزرگسالان هستند.

فیلم هایی از این قبیل که می‌توانند در تربیت صحیح کودکان موثر باشند، در سینمای ما چه جایگاهی دارند؟

متاسفانه تعداد این نوع فیلم‌ها در سینمای ما کم است. تماشای این فیلم‌ها می‌تواند در تربیت صحیح کودکان بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و ساخته شدن این نوع فیلم‌ها واقعا مهم است. منتهی باید توجه داشت که در این فیلم‌ها مانند هر ژانر دیگری نباید جنبه‌ی جذابیت تصویری و سرگرمی برای مخاطب از بین برود. یعنی فیلم نباید صرفا جنبه آموزشی داشته باشد. البته این یک صحبت کلی است و درباره‌ی «پدر آن دیگری» قضاوتی نمیکنم. چون هنوز فیلم را پس از پایان کار ندیده‌ام.

چطور شد که بازی در نقش «فتانه» را در کار آقای صمدی پذیرفتید؟

من از زمانی که فیلم اتوبوس آقای صمدی را دیدم، به نظرم آمد که ایشان یک فیلمساز بزرگ هستند. آن زمان من در حوزه‌ی هنر فعالیت‌های دیگری داشتم و بازی نمیکردم. کارهای ایشان برای من بسیار جذاب بود و دوست داشتم همیشه از ایشان فیلم ببینم. یک روز این آدم بزرگ به من پیشنهاد بازی داد و برای من بسیار بسیار جالب بود و نقش را پذیرفتم.

برای پذیرفتن نقش‌های مختلف فیلتر یا شاخصه‌ی خاصی دارید؟

من پیشنهاد های خوب را میپذیرم و از نقش های متفاوت به شدت استقبال میکنم.

با توجه به بازی‌هایی که در ژانرهای مختلف داشته‌اید، فکر می‌کنید در کدام‌ نقش‌ها موفق‌ترید؟

قضاوت درباره‌ی خودم کار درستی نیست. من در تئاتر بی‌شمار کارهای متفاوت داشته‌ام و این‌طور نیست که همیشه نقش‌های طنز داشته باشم یا در کارهای کودک بازی کنم. بلکه همواره نقش‌های مختلفی را بازی کرده‌ام.

در حال حاضر مشغول انجام چه کاری هستید؟

مشغول آماده سازی تئاتر «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار» به کارگردانی دکتر علی رفیعی هستیم که از هفته‌ی آینده به مدت دو ماه در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

کار ‌آماده‌ی پخش چطور؟

دو فیلم «آلما»  و «متولد 65» به اتمام رسیده است اما نمی‌دانم به چه مرحله‌ای رسیده‌اند و آماده‌ی پخش هستند یا خیر.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: