انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
سرپرست کل باغ موزه های روسیه:

برپایی موزه دائمی ایران در روسیه

سرپرست کل باغ موزه های روسیه از فراهم بودن زمینه برپایی موزه دائمی ایران در این کشور خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، الگاچردانستوا در نشستی مشترک با اعضای مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس وقزاقستان برای برپایی نمایشگاه و موزه دائمی در روسیه اعلام آمادگی کرده اند.
وی با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه های مرتبط در سن پترزبورگ باید به سرعت اقدام کرد، گفت: برنامه های نمایشگاهی موزه در سن پترزبورگ تا دو سال آینده بسته شده است.
الگاچردانستوا از ایران و اصفهان دعوت کرد تا در ایجاد نمایشگاه دائمی ایران در یکی از باغ های سن پترزبورگ شرکت کنند.

**مردم سن پترزبورگ اطلاعات کمی از اصفهان دارند
مدیر بنیاد مونمارتر و سرپرست هیات فرهنگی و گردشگری شهر سن پترزبورگ نیز گفت: مردم شهر سن پترزبورگ اطلاعات کمی درباره ایران و به ویژه شهر اصفهان دارند.
یلنا ورخوفسکایا اظهار کرد: تبادل اطلاعات حقیقی میان اصفهان و سن پترزبورگ را برای شناخت بهتر گردشگران از دو کشور ضروری است و قبل از هرچیز باید بدانیم برای مردم هر دو شهر چه چیزهایی جذابیت بیشتری دارد تا بتوانیم براساس آن برنامه ریزی کنیم.
وی در این جلسه شکل گیری سازمان های مردم نهاد برای حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه صنایع دستی و گردشگری را ستود و آن را اقدامی عاقلانه توصیف کرد.
این هنرمند روسی تبارگفت: یکی از جذابیت ها در صنعت گردشگری، تفاوت هاست و گردشگران همواره تجربه های جدید را می جویند.
مدیر بنیاد مونمارتر روسیه با بیان اینکه حضور ایران در جشنواره باغ های سلطنتی سن پترزبورگ ثابت کرد که مردم روسیه و بوِیژه سن پترزبورگ به هنر، فرهنگ، موسیقی و صنایع دستی اصفهان و ایران علاقه مند هستند، خاطرنشان کرد: اما از یکسو عکس العمل مردم سن پترزبورگ به ما ثابت کرد که مردم این دیار اطلاعات بسیار کمی درباره اصفهان و ایران دارند.
وی تصریح کرد: باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم تبلیغ و اطلاع رسانی درباره ایران و اصفهان را بسیار پررنگ تر کنیم، در واقع باید به مردم روسیه بگوییم که ایران کشوری امن با مردمی مهربان است و خدمات بسیار جذابی برای ارائه به گردشگران دارد.
یلنا ورخوفسکایا با اشاره به اینکه پنج بار است که به ایران سفر می کند، گفت: در یکی از سفرهایم به ایران، دخترم را با خودم همراه کردم، او به شدت تحت تاثیر مهربانی و احترام مردم ایران به گردشگران قرار گرفته بود و بعد از بازگشت به روسیه تصمیم گرفت زبان فارسی را یاد بگیرد.

**اعلام آمادگی مجمع میراث فرهنگی اصفهان برای ساخت فیلم به زبان روسی
مدیرعامل مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه برای ساخت فیلم هایی برای معرفی شهر اصفهان به مردم روسیه و به زبان روسی اعلام آمادگی کرد.
مهدی نریمانی اظهار کرد: هدف ما از شرکت در جشنواره باغ های سلطنتی سن پترزبورگ در خردادماه سال جاری ارائه اطلاعات صحیح و معرفی هنر و فرهنگ ایران و به ویژه اصفهان به مردم روسیه بود.
وی ادامه داد: مجمع گردشگری استان اصفهان در راستای افزایش تعاملات گردشگری اصفهان و سن پترزبورگ آمادگی دارد که به ساخت فیلم هایی برای معرفی شهر اصفهان و همچنین ترجمه آن به زبان روسی اقدام کند.
نریمانی از فعالان فرهنگی این شهر خواست تا با ارائه تصویر درست از واقعیت های ایران زمینه های بیشتر همکاری های فرهنگی میان اصفهان و سن پترزبورگ را فراهم کنند.

*** اعلام آمادگی برای حضور موزه داران خصوصی اصفهان در سن پترزبورگ
همچنین عضو هیات رئیسه مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه موزه داران خصوصی اصفهان و ایران آماده برگزاری نمایشگاه در سن پترزبورگ هستند، گفت: آثاری که هم اکنون در موزه های خصوصی نگهداری می شود تنوع بسیار زیادی از دوره های مختلف تاریخی دارد.
احمد عطایی خاطر نشان کرد: در صورت فراهم بودن زمینه های همکاری، موزه داران بخش خصوصی اصفهان آمادگی نمایش آثار خود در این شهر را دارند.
در ماه ژوئن مصادف با خردادماه سال جاری، اصفهان به عنوان نماینده ایران و با محوریت مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جشنواره باغ های سلطنتی سن پترزبورگ که همزمان با شب های نقره ای سن پترزبورگ بود شرکت کرد، در این جشنواره 10 روزه هنرمندان صنایع دستی اصفهان خوش درخشیدند و موفق به کسب جوایزارزشمندی شدند . این ارتباطات در ادامه باعث شد که هیاتی از فعالان عرصه فرهنگ و گردشگری شهر سن پترزبورگ برای کشف مشترکات جدید و تعمیق روابط فرهنگی ایران و سن پترزبورگ به اصفهان سفر کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: