انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
بر اساس تحقیقات جدید باستان شناسی، نخستین انسان های 'نئاندرتال' حداقل 100 هزار سال قبل از آنچه تاکنون پنداشته می شد، یعنی از 250 هزار سال پیش در شبه جزیره ایتالیا زندگی می کردند.


به تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، روزنامه 'ایل مساجرو' با تاکید بر اینکه این کشف جدید، تحول جدیدی در جهان دیرینه شناسی بوجود آورده است، نوشت: بیش از 80 سال پیش دو جمجمه نئاندرتال در سایت 'ساکوپاستوره' در رم کشف شد. دیرینه شناسان در آن زمان صحبت از حدود 125 هزار سال قدمت می کردند و تاکنون کسی تاریخ آن را زیر سوال نبرده بود. اما با تحقیقات جدید معلوم شد که این دو جمجمه قدمت بیشتری دارند.
این کشف جدید توسط موسسه ملی ژئوفیزیک و اتشفشان شناسی ایتالیا و با همکاری دانشگاه 'ساپیئنتزا' در رم و دانشگاه آمریکایی 'ویسکونسین مدیسون' در نشریه 'Quaternary Sience Reviews' منتشر شده است. بر اساس این تحقیقات، سن دو جمجمه که در سال 1929 و درسال 1935 کشف شده بود، بیش از 100 هزار سال به عقب برگردانده شد.
فابریتزیو مارا از موسسه ملی ژئوفیزیک و اتشفشان شناسی ایتالیا گفت: تحقیقات کنونی درباره شناسایی عناصر رادیواکتیوی موجود در رسوبات نشان داد که بقایای کشف شده در سایت ساکوپاستوره در رم بیش از 100 هزار سال قدیمی تر از آنچه تاکنون پنداشته می شد، است و قدمت انسان های نئاندرتال در ایتالیا به 250 هزار سال پیش می رسد.
وی افزود: جمجمه های مذکور در یک گودال شنی درخاکریز رود انیئنه کشف شده بودند. این فن جدید تاریخ گذاری نشان می دهد که رسوبات در حدود 250 هزار سال پیش تشکیل شده اند؛ به این معنی که نئاندرتال ها در ایتالیا همزمان با سایر نئاندرتال ها در اروپا زندگی می کردند و ابزارهای کشف شده در این سایت نیز آن را تایید می کند. دیرینه شناسان همواره بر ویژگی قدمت جمجمه های کشف شده تاکید داشتند ولی تاکنون هیچ کس قدمت آنها را زیر سوال نبرده بود.

نخستین انسان 'نئاندرتال' 250 هزارسال پیش پا به ایتالیا گذاشت

نخستین انسان 'نئاندرتال' 250 هزارسال پیش پا به ایتالیا گذاشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: