انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:

حفاظت ازاماکن تاریخی باکمک مردم

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: حفاظت از آثار و اماکن تاریخی با کمک مردم و سازمان های غیردولتی محقق می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز چهارشنبه در هفتمین همایش معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور در یزد اظهار کرد: مدیریت نامناسب درآمد فراوان حاصل از فروش نفت به عنوان ثروت ملی در دولت قبل مشکلاتی را برای کشورمان بوجود آورد.
وی افزود: حتی اگر تحریم های ظالمانه رفع شود مشخص نیست تا چه زمانی کشور به وضعیت مناسب و پایدار خود باز خواهد گشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش امارات عربی متحده برای معرفی بادگیر به عنوان نماد ملی افزود: در این کشور سرمایه گذاری زیادی برای توسعه شهری انجام شده و اکنون بدنبال هویت سازی برای خود هستند.
وی خاطر نشان کرد: بافت تاریخی و میراث فرهنگی استان یزد با توجه به پیوستگی و سازه های خشتی و گلی آن در جهان منحصر به فرد است.
حناچی با اشاره به آثار مطلوب ثبت جهانی بافت تاریخی ادامه داد: در صورتی که بافت تاریخی یزد به ثبت جهانی برسد نظارت بر این بافت افزایش یافته و دخل و تصرف در این میراث قانونمند و نظام مند خواهد شد.
هفتمین همایش معاونان امور هماهنگی استانداری های کشور روز چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی وزیرکشور ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و معاون میراث سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در هتل ارگ یزد آغاز به کار کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: