انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان یزد یکی از اولین انتخاب‌های گردشگران خارجی برای سفر به ایران است و میزان استقبال گردشگران برای سفر به این استان در سال‎‎های اخیر سه برابر شده است.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از سازمان میراث فرهنگی ، «محمد حسن طالبیان» امروز چهارشنبه - 13 آبان - در هفتمین همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‎‎های کشور که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه‎‎ریزی عمرانی وزارت کشور و معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور در یزد برگزار شد، عنوان کرد: ایران در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و آثار تاریخی و طبیعی جایگاه بسیار ویژه‎‎ای در دنیا دارد و در کنار کشورهای چین و هند جزو سه کشور برتر جهان در زمینه گردشگری به شمار می‏‏رود.

وی با بیان این‌که بافت تاریخی و میراث فرهنگی کشور نیازمند حفظ و احیا است و در دولت تدبیر و امید برنامه‏‏‌های بسیاری برای ثبت جهانی این میراث در نظر گرفته‎‎ایم، افزود: یزد استانی است که در زمینه حفظ و احیای بافت تاریخی اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای را انجام داده و شایسته است دیگر استان‌های کشور نیز از این اقدامات الگوبرداری کنند.

طالبیان افزود: در حال حاضر 40 هزار قنات در ایران وجود دارد که پرونده ثبت جهانی شدن 11 قنات از جمله قنات زارچ در استان یزد با 82 کیلومتر طول در حال اجراست.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که در کشور ایران آثار طبیعی فراوانی وجود دارد، گفت: 19 اثر طبیعی در فهرست جهانی به ثبت رسیده و پرونده قنات‎‎ها و بیابان لوت هم برای ثبت جهانی ارسال شده است.

وی ادامه داد: پرونده ثبت جهانی یزد نیز به عنوان اولین شهر خشت طبیعی و خام دنیا در حال آماده شدن است و امیدواریم در آینده‎‎ای نزدیک این شهر تاریخی به ثبت جهانی برسد.

طالبیان خاطرنشان کرد: در راستای ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی کشور، پرونده 9 باغ ایرانی در 6 استان را برای ثبت جهانی ارسال کرده‎‎ایم تا بتوانیم ارزش‌های طبیعی باغ ایرانی را به دنیا معرفی کنیم که در استان یزد نیز باغ دولت آباد و باغ پهلوان پور مهریز از این دسته هستند.

معاون میراث فرهنگی کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: اگر بتوانیم بخشی از خطوط راه آهن کشور را نیز ثبت جهانی کنیم، یک فرصت عظیم گردشگری در کشور به وجود خواهد آمد که تحقق این اهداف و برنامه‎ها نیاز به جریان سازی دارد و لازم است مردم در تمام این برنامه‎ها در کنار دولت حضور داشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: