انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
با هماهنگی «بنیاد سه فرهنگ» اسپانیا واقع در شهر جنوبی سوییا و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا ، در طول چهار هفته ، چهار فیلم ایرانی به نمایش گذاشته خواهد شد .
به گزارش تابناک فرهنگی ، در ماه سینمایی ایران که از امشب (سه شنبه ) آغاز خواهد شد، فیلم های «خیلی دور خیلی نزدیک» ، «یک حبه قند»، «طلا و مس» و «حوض نقاشی» به روی پرده خواهند رفت .
تمامی این فیلمها با نسخه اصلی فارسی و زیرنویس اسپانیایی به نمایش گذاشته خواهند شد .
ساختمان بنیاد سه فرهنگ، بنایی بسیار زیبا و هنری است که در سال 1992 به مناسبت نمایشگاه بین المللی سوییا به فرمان پادشاه مراکش به عنوان پاویون و غرفه آن کشور در اسپانیا ساخته شده و پس از اتمام نمایشگاه از سوی پادشاه مراکش به «خوان کارلوس» پادشاه قبلی اسپانیا هدیه شد که وی نیز به نوبه خود آن ساختمان زیبا و مجموعه هنری را برای تأسیس بنیاد سه فرهنگ اختصاص داد.
این بنای باشکوه در چهار طبقه ساخته شده و درون و بیرون آن با انواع تزئینات اسلامی نظیر طاق نماها، کاشی کاری ها، آینه کاری ها، گچ کاری ها، خراطی بر روی چوب و نقاشی های کم نظیر دیواری، آراسته شده است.
بنیاد سه فرهنگ، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور اسپانیا است و از بخش های مختلفی چون کتابخانه تخصصی، سالن های کنفرانس، کلاس های آموزشی و بخش های اداری تشکیل شده است و بر اساس اصول صلح ، گفت و گو و سازش ، به ترویج دیدارها بین ملت ها و فرهنگ های مدیترانه می پردازد.
پس از تشکیل این مجمع، نهاد های دیگری از جمله تشکیلات خودگردان فلسطین که متعهد به گفتگوها و صلح هستند، به این بنیاد ملحق شدند. این بنیاد، حوزه های کاری، فرهنگی ، هنری و علمی در استانهای ایالت آندلوس نظیر گرانادا ، کوردوبا و سوییا را زیر نظر دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: