انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
«کوئنتین تارانتینو» سرانجام در اولین واکنش رسمی خود نسبت به جنجال‌های اخیر، ضمن بی‌ اهمیت خواندن بایکوت فیلم‌هایش درباره اظهاراتش نیز توضیحاتی داد.
 به گزارش تابناک فرهنگی ، پس از این که هفته گذشته «کوئنین تارانتینو» کارگردان سرشناس سینمای جهان در یک تظاهرات ضد پلیس در نیویورک شرکت کرد با انتقادهای شدیدی از سوی پلیس‌های آمریکایی در مناطق گوناگون روبه‌رو شد.

«تارانتنیو» با حضور در تظاهرات 24 اکتبر ضمن انتقاد از خشونت و وحشی‌گری پلیس‌ها آنها را قاتل خواند و پس از آن پلیس نیویورک‌، لس‌آنجلس‌، شیکاگو و فیلادلفیا خواستار بایکوت فیلم‌های «تارانتینو» به ویژه جدیدترین ساخته‌اش «هشت نفرت‌انگیز» شدند و اخیرا نیز انجمن ملی تشکل‌های پلیس آمریکا نیز از این تصمیم حمایت کرده است.

هفته گذشته «پاتریک لینچ»، رئیس اتحادیه پلیس نیویورک ضمن توصیف «تارانتینو» به عنوان یک اشاعه‌گر فساد گفت: "وی تنها برای دوره‌گردی فیلم‌های افتراآمیز و پلیسی خود به شهر ما آماده است. جای تعجب نیست کسی که از راه تمجید و تعریف کردن از جرم و جنایت گذران زندگی می‌کند، از پلیس‌ها متنفر باشد".

اما کارگردان «هشت نفرت انگیز» در جدیدترین اظهارات خود از مواضع جنجالی خود اندکی کوتاه آمده است و علی رغم این که عذرخواهی نکرده است اما معتقد است «همه پلیس‌ها قاتل نیستند».

«تارانتینو» در اولین مصاحبه خود پس از اظهارات جنجالی‌اش در گفت‌وگو با نشریه «لس‌آنجلس‌تایمز» گفت: من هرگز نگفتم همه پلیس‌ها قاتل‌اند و حتی اشاره ضمنی نیز به آن نداشتم. من از پلیس‌ها متنفر نیستم و این یک سوء تعبیر است.

کارگردان «داستان عامه پسند» در ادامه صحبت‌هایش گفت: "کاملا مشخص است که آنها چه کاری انجام می‌دهند. به جای رسیدگی به مشکلات مربوط به خشونت و وحشی‌گری پلیس در این کشور مرا هدف قرار داده‌اند. پیام آنها واضح است می‌خواهند دهن مرا ببندند و بی اعتبارم کنند و تهدیدم کنند و از همه مهمتر با ارسال پیام به شخصیت‌های مهم از آنها بخواهند در این مورد موضع‌گیری کنند".
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: