انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
شبکه‌های چهار و مستند سیما به مناسبت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، دو مستند تلویزیونی را روی آنتن می‌برند. برخی تصاویر این مستندها از آرشیو صداوسیما استخراج شده و برای نخستین بار پخش می‌شوند.
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا، مستند تلویزیونی «تصرف لانه جاسوسی» با نگاهی مستندگونه به وقایع آن دوره و شکل‌گیری اشغال لانه جاسوسی، امروز ساعت 17 روی آنتن شبکه چهار می رود.

این مستند جدید وقایع آن دوره و شکل‌گیری اشغال لانه جاسوسی با توجه به دخالت‌های امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به تصویر می‌کشد.

اسناد تصویری دلایل اشغال لانه جاسوسی در ١٣ آبان ماه سال ١٣٥٨ در این مستند قابل توجه است.

بر اساس این گزارش، شبکه مستند هم با استخراج تصاویری کمتر دیده شده و دیده نشده از لانه جاسوسی که در سال 58 به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) تسخیر شد، مخاطبان را با بخش‌های مختلف این لانه و ابزارهای جاسوسی آشنا می کند.

شبکه مستند سیما تصاویری مرتبط با واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) استخراج کرده که در قالب مجموعه «سیمرغ» روی آنتن می‌رود.

این تصاویر دیده نشده و کمتر دیده شده از بخش‌های مختلف لانه جاسوسی تولید سال 58 است و تاکنون در آرشیو سازمان صداوسیما بوده است.

مخاطبان با تماشای این اثر که در 40 دقیقه روی آنتن می‌رود، تصاویری از ابزارهای جاسوسی را مشاهده می‌کنند و توضیحات کارشناسان مربوطه را می‌شنوند.

قسمت جدید از مجموعه «سیمرغ»، امروز چهارشنبه - 13 آبان ماه - در دو نوبت ساعت 13 و 19 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: