انتشار: ۰۱:۵۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
نوزدهمین مراسم سالانه جوایز سینمایی هالیوود با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون و همچنین اعطای جایزه دستاورد سینمایی به «رابرت دنیرو» بازیگر نامدار سینمای جهان پایان یافت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از تلگراف، در این مراسم که نقطه آغاز فصل جوایز سینمایی منتهی به گلدن‌گلوب و اسکار محسوب می‌شود، «کری مولیگان» برای بازی در فیلم انگلیسی «حق رأی» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد و «ویل اسمیت» به بهانه ایفای نقش در فیلم جدیدش «تصادم» جایزه بهترین بازیگر مرد نوزدهمین جوایز فیلم هالیوود را دریافت کرد.

در این مراسم همچنین «تام هوپر» کارگردان فیلم برنده اسکار «سخنرانی پادشاه» و همچنین «بینوایان» برای ساخت فیلم تحسین‌شده «دختر دانمارکی» جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد و «آلیشا ویکانور» همبازی «ادی ردماین» در این فیلم نیز جایزه بازیگر زن نوظهور جوایز فیلم هالیوود ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

«جول ادگارتون» نیز برای بازی در فیلم «حجم سیاه» جایزه بازیگر مرد نوظهور را از آن خود کرد.

در بخش بهترین بازیگر مرد و زن در نقش مکمل این رویداد سینمایی، دو چهره سرشناس به ترتیب «بنسیو دل‌تورو» برای فیلم «سیکاریو» و «جین فوندا» برای فیلم «جوانی» موفق به کسب جایزه شدند.

همچنین «ریدلی اسکات» برای فیلم فضایی و جدیدش «مریخی» جایزه بهترین تهیه‌کنندگی را به خانه برد.

جوایز فیلم هالیوود ضمن تقدیر از بازیگران فیلم «سریع و خشن ۷» جایزه بهترین گروه بازیگران را به فیلم «هشت نفرت‌انگیز» ساخته جدید «تارانتینو» اعطاء کردند و انیمیشن «Inside Out» جایزه بهترین انیمیشن را از این رویداد سینمایی کسب کرد.

همچنین مستند «امی» ساخته «آسیف کاپادیا» که روایتگر داستان زندگی «امی واینهاوس» خواننده مشهور آمریکایی است به عنوان بهترین مستند سال از سوی جوایز فیلم هالیوود انتخاب شد.

«سائورس رومن» بازیگر ایرلندی فیلم «بروکلین» برنده جایزه «هالیوود نو» شد، فیلمی که در آن در نقش دختر جوانی بازی می‌کند که در دهه ۹۰ شهر کوچکی در ایرلند را ترک می‌کند و راهی نیویورک می‌شود.

جایزه کمدی جوایز فیلم‌ هالیوود نیز به «امی شومر» برای ایفای نقش در فیلم «قطار شکسته» اعطاء شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: