انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من خروج کتاب از سبد فرهنگی مردم به دلیل قیمت بالا نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من خروج کتاب از سبد فرهنگی مردم به دلیل قیمت بالا نیست.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمانفر که در جریان بازدید از بازارچه کتاب گلستان مشهد و در محل کافه کتاب این بازارچه سخن می‌گفت، اظهار کرد: مشکل ما در زمینه کتاب در جای دیگری است و من در همین راستا به وزیر ارشاد اعتراض کرده‌ام که بایستی افق روشنی در خصوص موضوع کتاب داشته باشیم و دستگاه‌های متولی باید کار ترسیم این افق را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا ببینیم که چگونه باید در زمینه کتاب برنامه‌ریزی کنیم و برای افزایش سرانه مطالعه در کشور چه اقداماتی را انجام دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع از آن دست از مقولاتی است که باید در سطح کلان پیگیری شود تا به سمتی حرکت کنیم که سهم دستگاه‌ها در حوزه کتاب مشخص باشد و به عنوان مثال هر کسی بداند که در عرصه ارتقاء فرهنگ کتابخوانی بایستی چه اقداماتی را انجام دهد.

پژمانفر افزود: در حوزه کتاب بایستی رفتار مدرن‌تری داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم و در یک جمله از طرفی فرهنگ مطالعه را بالا ببریم و از طرف دیگر از فعالان این بخش پشتیبانی کنیم.

وی گفت: من تشکیل این جلسه را شروع یک عملیات می‌دانم و امیدوارم که با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های مسئول بتوانیم قدم‌های موثری را برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در شهر و کشورمان برداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: من نگران این هستم که در زمینه کتاب تغییر ذائقه اتفاق بیفتد و ما به عنوان کشوری که کتاب در آن حضور جدی داشته است دچار جریان عقب‌افتادگی بشویم.

پژمانفر اظهار کرد: در جامعه ما نگاهی وجود دارد که به موضوع کتاب به عنوان موضوعی در کنار موضوعات دیگر نگاه می‌کند اما بایستی بحث کتاب را با توجه به عقبه آن بررسی کنیم و بدانیم که تعطیلی یک فروشگاه کتاب بزرگترین آسیب در عرصه فرهنگ است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ما به کتاب به گونه‌ای است که آن را زیرساخت هر موضوعی می‌دانیم و بنابراین ظهور و بروز بسیاری از مشکلات را ناشی از عدم وجود فرهنگ مطالعه صحیح ارزیابی می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه‌های قبل در خیابان‌های اطراف حرم کتابفروشی‌های بسیار زیادی وجود داشت اما هم‌اکنون اینگونه نیست و ما باید دلایل این مشکل را کشف کرده و آنها را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کافه کتاب بستری را برای ایجاد تنوع و رفع نیاز به کتاب در جامعه به وجود آورده که این خدمت صادقانه بسیار ارزشمند و متعالی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: