انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
یک زوج هندی پس از مشاهده وضعیت اسفبار کتاب و کتاب‌خوانی در ایالت «اودیشا»ی منطقه بنگال هندوستان، شغل خود را ترک کرده و به فروش کتاب با ماشین روی آورده‌اند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از سایت تلویزیون NDTV، «آکشایا روترای» و «ساتابدی میشرا» که در ژانویه سال 2014 میلادی به منطقه‌ای به نام «کوراپوت» در ایالت «اودیشا»ی بنگال سفر کرده و وضعیت اسفبار کتابخانه‌های مدارس و نبود فروشگاه کتاب در آن‌جا را مشاهده کردند، تصمیم گرفتند در این منطقه کتابفروشی سیاری را روی یک خودرو راه‌اندازی کنند.
 
علاقه وافر آنان به کتاب موجب شد تا این دو، شغل و درآمد راحت خود در یک موسسه انتشاراتی و آژانس تبلیغاتی را کنار بگذارند و به این کار مبتکرانه روی آورند.
 
«روترای» و «میشرا» نخست کار خود را با تعداد اندکی کتاب در کوله‌پشتی آغاز کردند و با قدم زدن در خیابان‌های «کوراپوت» در پیاده‌روها کتاب‌ها را در معرض دید مردم قرار دادند.
 
خانم «میشرا» می‌گوید: «ما تعدادی کتاب با خود داشتیم که آن‌ها را پای پیاده در اماکن عمومی چون اتوبوس و حتی زیر درختان در معرض دید همگان قرار می‌دادیم.»
 
این دو پس از مشاهده استقبال مردم، به خرید یک دستگاه آمبولانس دست‌دوم اقدام و با سفر به مناطق 30گانه «اودیشا» مردم را به کتاب‌خوانی تشویق کردند.
 
این زوج هم‌چنین با اجاره کلبه‌ای کتابخانه کوچکی را نیز راه انداخته‌اند که تنها چند نیمکت بیشتر ندارد. هرچند این کلبه درآمد کمی دارد اما این زوج هندی می‌گویند لذت بودن میان کتاب‌ها به‌اندازه کافی رضایت آنان را تامین می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: