انتشار: ۲۱:۰۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: خانه معتمدی واقع در شهرستان آرادان به این اداره کل واگذار شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ حسین خواجه بیدختی روز یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: این خانه با ارزش تاریخی، توسط شهرداری و شورای اسلامی شهرستان آرادان، به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اهدا شد.
وی گفت: این خانه 243 متر زیربنا دارد و متعلق به محمدرضا معتمدی، مالک روستای علی آباد در حدود 100 سال گذشته است که پس از مرمت و احیاء، به عنوان اداره و بازارچه صنایع دستی و یا موزه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با قدردانی از اقدام شایسته شورای اسلامی و شهرداری آرادان، اظهار داشت: مرمت و بهره برداری این خانه تاریخی می تواند نقش موثری در رشد و توسعه گردشگری این منطقه داشته باشد.
خانه معتمدی به سبک خانه های ایرانی و در دوره پهلوی ساخته شده و در روستای علی آباد آرادان واقع شده است.
براساس متون باقیمانده از سفرنامه ناصرالدین شاه، اردوان اسم قدیم آرادان بوده است که از نام اردوان اشکانی مشتق شده و پس از گذشت زمان به لفظ آرادان مبدل شده است.
این شهرستان در 15 کیلومتری شهرستان گرمسار واقع شده و از شمال به فیروزکوه، از غرب به گرمسار، از شرق به سرخه و از جنوب به اردستان(اصفهان) منتهی می شود.
از جاذبه های آرادان می توان به امامزاده علی اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای دهنمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: