انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
«مریل استریپ» و «هریسون فورد» در میان برندگان

جوایز بفتای بریتانیایی اعطاء شد

مراسم اعطای جوایز بفتای بریتانیا، جمعه گذشته در لس آنجلس برگزار شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از فارس، مراسم اعطای جوایز بفتای بریتانیا جمعه گذشته در حالی در لس‌آنجلس برگزار شد که اسامی چهره‌هایی چون «ایمی شومر»، «جیمز کوردن»، «سم مندس»، «هریسون فورد»، «مریل استریپ» و «اورلاندو بلوم» در این میان به چشم می‌خورد.

«مریل استریپ» با سه جایزه اسکار اولین بازیگر زنی است که تاکنون برنده جایزه استنلی کوبریک برای برتری در عرصه فیلم شده است.

او که اخیرا در فیلم سینمایی «مدافع حق رأی زنان» ایفای نقش کرده است، هنگام دریافت این جایزه گفت: از اینکه در میان اینهمه زن و مرد شناخته شده و شاخص توانسته‌ام برنده این جایزه شوم، به خودم می‌بالم.

«استفان فریرز»، کارگردان انگلیسی‌الاصل هالیوود، این جایزه را به «مریل استریپ» اعطاء کرد.

«برایان کرانستون» نیز جایزه هنرمند سال بریتانیا را به «جیمز کوردون»، بازیگر برنده جایزه تونی اهداء کرد.

«کوردون» گفت: بیش از انکه فکرش را می‌کردم، احساساتی شده‌ام. خیلی خوش‌شانسم که این جایزه را از آن خودم کرده‌ام.

«سم مندس»، کارگردان بریتانیایی فیلم «جیمزباند» نیز جایزه برترین در کارگردانی را از «سیرشا رونان»، بازیگر ایرلندی، دریافت کرد.

«اورلاندو بلوم»، بازیگر دزدان دریایی کارائیب، که تاکنون در تعداد زیادی از پروژه‌های خیریه مربوط به کودکان در یونیسف همکاری داشته است، در این دوره از رقابت‌های برنده جایزه بشردوستانه شد.

«سث مک‌فارلن»، بازیگر، نیز جایزه بریتانیایی چارلی چاپلین برای بهترین کمدین را به «ایمی شومر» اعطاء کرد.

«هریسون فورد» نیز برنده جایزه «آلبرت آر. براکلی» برای همکاری جهانی با صنعت سرگرمی شد. این جایزه را «جی.جی. آبرامز»، کارگردان فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به او اعطاء کرد. «فورد» در این فیلم که قرار است طی چند هفته آینده اکران شود، نیز ایفای نقش کرده است.

«فورد» در رابطه با این جایزه گفت: این افتخاری بزرگ برای من است. خیلی دیر است و همه حرف‌های خوب را بقیه گفته‌اند و من هم هیچ سخنرانی آماده نکرده‌ام ولی باید بگویم اینکه انسان بتواند زندگی بسیاری از دیگر مردمان را بازی کند چیز جالب و خوبی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: