انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
رئیس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار با اشاره به وجود یک هزار و 100 رقبه در شهرستان بابلسر و فریدونکنار گفت: 20 رقبه نیز امسال در این دو شهرستان شناسایی شده است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام مهدی یوسف تبار با اشاره به وجود 20 امام زاده و بقعه متبرکه در سطح دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار به وجود 436 موقوفه و یک هزار و 100 رقبه در این دو شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: 20 رقبه نیز امسال در سطح این دو شهرستان شناسایی شده است.
وی با تسلیت به ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم، طرح بصیرت عاشورایی در 14 بقعه متبرکه دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار، برگزاری برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی، اعزام مبلغ از قم و شهرستان ها به مساجد و حسینیه ها، برگزاری خیمه معرفت و پاسخ به سئوالات شرعی، اعتقادی و مذهبی مراجعه کنندگان، مشاوره خانواده ها، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع شاخص دو شهرستان، اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم عزاداری را از جمله برنامه های مهم در دهه نخست محرم دانست.
یوسف تبار، برگزاری همایش لبیک یا حسین و شیرخوارگان حسینی، برگزاری تجمع بزرگ احلی من العسل با همکاری آموزش و پرورش و شورای هیات های مذهبی بابلسر در امام زاده ابراهیم، برگزاری مراسمات دسته روی و اطعام دهی عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح امام زاده ها را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.
وی با اشاره به پروژه های این اداره در سطح دو شهرستان به احداث ساختمان بقعه متبرکه امام زاده، سیدمحمد در شهرستان فریدونکنار با پیش بینی اعتبار حدود دو میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: تعمیر و بازسازی بقعه متبرکه امام زاده قاسم فریدونکنار نیز در دست اقدام است که تاکنون حدود 200 میلیون تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل تعمیر و بازسازی آن نیاز به 500 میلیون تومان اعتبار است که امیدواریم اعتبار موردنظر تامین شود.
یوسف تبار به احداث ساختمان امامزاده فخرعلی حیدرکلای فریدونکنار توسط یکی از خیران خبر داد و گفت: این امامزاده که در حال حاضر توسط یکی از خیران در حال ساخت است، تاکنون حدود 500 میلیون تومان هزینه شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: