انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
فیلم سینمایی رقص در غبار به کارگردانی اصغر فرهادی در شصتمین جشنواره فیلم وایادولید به نمایش در می آید.
به گزارش تابناک فرهنگی ، جشنواره فیلم وایادولید بخشی ویژه را به فیلم های استعدادهای جدید قرن 21 که تا کنون در اسپانیا پخش نشده اند اختصاص داده و نخستین فیلم کارگردانانی چون فرهادی، نوری بیلگه جیلان، توماس وینتربرگ، کریستین پتزولد، آپیچاتپونگ ویراستاکول، پائولو سورنتینو، کریستین مونگیو و ... را برای حضور در این بخش برگزیده است.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی، در این رویداد سینمایی که از 2 تا 9 آبان در کشور اسپانیا برگزار می شود، نیکی کریمی در هیات داوران جشنواره حضور دارد و فیلم ناهید ساخته آیدا پناهنده در بخش مسابقه به روی پرده می رود.
در خلاصه داستان فیلم رقص در غبار آمده است؛ نظر جوان بیست و یکی دو ساله ای است که روزی در مینی بوس با ریحانه آشنا می شود و ازدواج می کنند، اما حرف های ناپسندی که در مورد مادر ریحانه وجود دارد او را مجبور می کند تا ریحانه را طلاق بدهد. ریحانه هم به این تصمیم تسلیم می شود اما نظر در برابر دادگاه خودش را موظف می داند که مهریه ریحانه را پرداخت کند...
در نخستین تجربه کارگردانی فرهادی هنرمندانی چون فرامرز قریبیان، یوسف خداپرست، باران کوثری، جلال حدپورسراج و تیمور احسانی به ایفای نقش پرداخته اند.
رقص در غبار به تهیه کنندگی ایرج تقی پور سال 1381 تولید شده است و سه تندیس بهترین فیلم، بهترین صدابرداری و بهترین فیلمنامه را از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: