انتشار: ۲۳:۴۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
حسن خلیلی‌فر نمایش "خط و خاطره" را بر اساس کتاب "هفت روز هفته" در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌برد.

به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از خبرآنلاین،  حسن خلیلی‌فر؛ کارگردان و مدرس تئاتر گفت: نمایش "خط و خاطره" بر اساس کتاب "هفت روز هفته" که خاطرات محمدرضا بایرامی است، از فردا 10 آبان ماه- ساعت 18- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری، به صحنه می‌رود.

وی افزود: این نمایش به نوعی خروجی کارگاه تولید نمایش "از ایده تا اجرا" است که مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری آن را برگزار کرده است. بازیگران و همه‌ی عوامل اجرایی و پشت صحنه‌ی "خط و خاطره" از هنرجویان کارگاه "از ایده تا اجرا" هستند که با هفت‌ماه آموزش و تمرین مستمر به اجرای این اثر رسیده‌اند.

این مدرس تئاتر در مورد تفاوت کلاس‌های آزاد تئاتر با کارگاه تولید نمایش "از ایده تا اجرا" توضیح داد: در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و بازیگری، که برخی از دُروس تخصصی هنرهای نمایشی، تدریس می‌شود هیچ تضمینی برای تجربه‌ی صحنه برای هنرآموزان آن وجود نداد اما در کارگاه "از ایده تا اجرا" هنر‌جویان در فضایی کارگاهی، علاوه بر یادگیری دروس و دوره‌هایی چون "صدا"، "بدن" و "حس" از ابتدا ایده‌ای برای اجرایی نهایی، اتود زده می‌شود. هنرجویان طی چندین ماه تمرین و تحقیق برای اجرای یک نمایش آماده می‌شوند و در پایان به شکل حرفه‌ای اجرای عمومی اثری را تجربه می‌کنند.



این کارگردان تئاتر اظهار داشت: کارگاه‌های تولید نمایش حوزه هنری با هدف کشف و تربیت استعدادهای جوان و نیز تولید نمایش بر اساس اولویت‌های خود، برگزار می‌شود و هیچ‌گونه نگاه درآمدزایی به آن نیست. از این رو هنرجویان این کارگاه‌ها با هزینه‌ای بسیار کمتر از آموزشگاه‌های بازیگری، طی مدت زمانی بیشتری، به صورت عملی آموزش داده می‌شوند.

حسن‌خلیلی‌فر در پایان گفت: گرچه بازیگران و عوامل اجرایی نمایش ما، تجربه‌ی اجرای حرفه‌ای را نداشته‌اند ولی در نهایت، اثری را برای صحنه آماده کرده‌اند که ساز و کار حرفه‌ای دارد و به لحاظ کیفی، کاملا قابل دفاع است.

یاد‌آور می‌شود؛ نمایش "خط و خاطره" به نویسندگی و کارگردانی حسن خلیلی‌فر از فردا- 10 آبان ماه؛ ساعت 18- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. این نمایش روایتی از رزمندگانی است که در عملیاتی با رمز یاابوالفضل‌العباس، قمقمه‌های آب خود را خالی می‌کنند و سپس به خط دشمن می‌زنند.

تماشاخانه‌ی ماه در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ نبش خیابان سمیه واقع است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: