انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
آمل - اولین تئاتر شهر مازندران در شهرستان آمل احداث می‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ تفاهم‌نامه ایجاد تئاتر شهر آمل به‌عنوان اولین تئاتر شهر در استان مازندران شامگاه شنبه به امضای مدیران فرهنگی و هنری شهر آمل، رئیس شورای شهر و شهردار آمل و مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد رسید.

در این تفاهم‌نامه مقررشده است مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) آمل با ایجاد پلاتو، مرمت اساسی ساختمان توسط شهرداری، استانداردسازی سالن به لحاظ فنی و تخصصی توسط اداره کل ارشاد استان مازندران و حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجموعه تئاتر شهر آمل تبدیل شود.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بابیان اینکه ایجاد تئاتر شهر در شهرستان آمل برای همه مازندرانی‌ها است، بیان داشت: امروزه در بیشتر شهرستان و استان های کشور رویدادهای فرهنگی در حال افزایش بوده است.

وی با اعلام اینکه راه‌اندازی تئاتر شهر در شهرستان آمل موجب احیای اقوام بومی خواهد شد، گفت: تئاتر شهر در هر استان در مرکز آن استان باید احداث شود ولی با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در شهرستان آمل وجود داشت تصمیم گرفتیم تئاتر شهر را در آمل احداث کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اکنون در بین برخی از مدیران شهری نگاه درست و دغدغه فرهنگی وجود داشته ولی کمتر مدیران شهری هستند که به جایگاه توسعه هنری توجه نشان دهند.

این مسئول بابیان اینکه روح یک شهر به توسعه فرهنگ و هنر در آن شهر بستگی دارد، اذعان داشت: تئاتر شهر مختص یک شهر، استان یا قشر خاصی نبوده است بلکه این مجموعه برای همه مردم و هنرمندان مازندرانی است.

اسدالله تورنگ رئیس شورای اسلامی شهر آمل در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه ایجاد تئاتر شهر آمل به‌عنوان اولین تئاتر شهر مازندران کاملاً موردحمایت شورای اسلامی شهر آمل است، بیان داشت: با توجه به اینکه بودجه کافی برای ایجاد تئاتر شهر در آمل وجود نداشت شورای شهر تصمیم گرفت برای به اجرا درآمدن این پروژه متولیان امر را موردحمایت مالی خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: ساختمان ولی‌عصر شهرستان آمل که مقرر شده است به تئاتر شهر تبدیل شود یک سری تعمیرات ساختمانی نیاز دارد که شورای اسلامی شهر آمل قول مساعد همکاری را داد تا تمامی هزینه‌های مرمت اساسی ساختمانی را متقبل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل بیان اینکه ایجاد تئاتر شهر در آمل کار بسیار ارزشمندی بوده است، گفت: هر چه زودتر نقشه کارهای ساختمانی را به ما تحویل دهند شورای اسلامی شهر و شهرداری کارهای اجرایی آن را آغاز خواهند کرد و تمامی تجهیزات تئاتر شهر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: