انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
«فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان نامدار سینمای جهان، تراژدی انسانی در کشورهایی چون یونان را به نوعی «وقاحت» توصیف کرد و خواستار همکاری جهانی برای حل این مشکل شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، کارگردان 76 ساله سه‌گانه «پدرخوانده» که برای صحبت درباره تاریخ خانوادگی‌اش به میلان ایتالیا دعوت شده بود عنوان کرد بحران مهاجرت بک مساله جهانی است و نیازمند حل و فصل فوری و بین‌المللی است.

این سینماگر سرشناس هالیوودی اضافه کرد: "راه حل بحران مهاجرت این است که اجازه ندهیم هرکسی به کسی دیگر شلیک کند و جنگ راه بیاندازد و شهرهای زیبایی چون «حلب» -بزرگترین شهر سوریه- را تخریب کنند. کشورهای جهان از جمله ایالات متحده باید با تامین منابع مالی از کشورهایی چون یونان و اسلوونی درخواست کنند پناهجویان را بپذیرند".

به گزارش هالیوود ریپورتز، «کاپولا» ادامه داد: "این موضوع به پول زیادی نیاز دارد اما ضروری است. این یک مشکل بزرگ اقصادی است و دنیا باید بهای آن را بپردازد".

در بحرانی کم‌سابقه تاکنون بیش از 670 هزار پناهجو که از شرایط بحرانی کشورهایی چون عراق، سوریه و افغانستان گریخته‌اند، وارد اروپا شده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای مهاجران و کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمساران معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1971 برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1973 برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌1975 برای «پدرخوانده‌2»، جایزه بافتا بهترین کارگردانی در سال ‌1978 برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌1991، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌1979 برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ‌1974 برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ‌1980 برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌1973 برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌2002، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌1992، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین در سال ‌1969 برای «ماهی پر جنب‌وجوش» اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: