انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
معاون امور حقوقی و پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در حوزه کتاب و فرهنگ،نویسنده ممنوع القلم وجود ندارد.
به گزارش تابناک فرهنگی،حسین نوش آبادی،روز چهارشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود:تکریم نویسندگان و حرمت قلم در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مورد تاکید است و باید این حرمت ها و تکریم ها حفظ شود.
به گفته وی،اگر کسی هم بر خلاف دین،عرف و مصالح و منافع ملی چیزی بنویسد،کتابش مجوز چاپ دریافت نمی کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از او حمایت نمی کند.
وی گفت:این که در روزهای اخیر گفته می شود،تعدادی از هنرمندان ممنوع به کار هستند،درست نیست،چرا که آنها دارند فعالیت هنری خود را دنبال می کنند.
نوش آبادی گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آثاری اجازه نشر می دهد که در راستای مصالح و منافع ملی،عرف و شرع و دین باشد.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به کتاب و کتابخوانی دارد و در دولت یازدهم نیز دیپلماسی فرهنگی در حوزه کتاب مورد تاکید قرار گرفته است.
نوش آبادی گفت:در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی کشور، جمهوری اسلامی ایران در بیشتر نمایشگاه های بین المللی در جهان حضور می یابد تا پیام انقلاب اسلامی به واسطه حضور در نمایشگاههای جهانی در جهان نشر یابد.
به گفته وی،به دلیل حضور سلمان رشدی مرتد در نمایشگاه کتاب فرانکفورت،جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بین المللی شرکت نکرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه قاطعانه برخورد کرد.
وی گفت:فرهنگ مکتوب نقش مهمی در معرفی فرهنگ ها و تمدنها دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
نوش آبادی یادآور شد:انقلاب اسلامی ایران ،یک انقلاب و حرکت بزرگ فرهنگی است و کتاب به عنوان سندهای معتبر تاریخ همواره مورد استفاده بشر بوده است.
به گزارش ایرنا،دهمین نمایشگاه سراسری ناشران کتاب در چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرکرد برپا شده است.
این نمایشگاه از ششم تا دوازدهم آبان ماه با حضور 400ناشر در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: