انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
یک کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت گفت: تدفین دسته جمعی در تپه تاریخی گزوار گرمسار مورد مطالعات آنتروپولوژی، ژنتیک باستان و سلولی قرار گرفت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، پرستو عرفان منش افزود: در راستای تداوم تحقق و گسترش همکاری های پژوهشی و با هدف توسعه علم و فن آوری و کاربرد آن در حوزه ژنتیک باستان، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با همکاری مرکز ذخیره ژنتیک انسانی بقیه الله (عج) اقدام به فعالیت در این حوزه کرده است.
به گفته کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت در جریان نخستین فصل کاوش باستان شناختی در تپه گزوار واقع در 30 کیلومتری شمال گرمسار، 6 تدفین خاص در یک قبر به دست آمد.
او گفت :پس از این کشف تیمی مشترک از سوی 2 مرکز برای انجام مطالعات آنتروپولوژی، بررسی بافت و سلول استخوان های اجساد و گرفتن نمونه از بخش های خاص اجساد برای انجام مطالعات ژنتیک اعزام شد.
این کارشناس اظهارکرد: حسین بهادران و سجاد حبیبی از مرکز ژنتیک 'بقیه الله (عج)'، 6جسد شامل 3بزرگسال ، یک کودک و 2نوزاد را مورد مطالعات آنتروپولوژی و ژنتیک انسانی قرار دادند .
عرفان منش نیز به عنوان کارشناس اعزامی پژوهشکده حفاظت و مرمت مطالعات سلولی و بافتی بر روی پا و دندان های اجساد را انجام داده است .
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در نخستین فصل کاوش در تپه تاریخی گزوار شهرستان گرمسار که تابستان امسال صورت گرفت تدفین خاص شامل تدفین دسته جمعی شامل 6جسد در یک گور کشف شد.
دراین گزارش به سال و زمان تدفین این اجساد اشاره ای نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: