انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
شبکه مستند سیما در ادامه تعامل خود با نهادها برای آشنایی بیشتر مستندسازان، گروهی از آنان را به یکی از مجتمع‌های بنیاد تعاون زندانیان در ساوه برد تا از نزدیک با فعالیت مددجویان در زمینه کاشت پسته آشنا شوند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، روز دوشنبه چهارم آبان شبکه مستند در ادامه ایجاد تعامل بین هنرمندان و نهادهای مختلف، مستندسازان را با همکاری مرکز آموزش بنیاد تعاون زندانیان به یکی از مجتمع های این بنیاد در ساوه برد.

هدف این سفر که جمعی از مستندسازان در آن حضور داشتند و در ادامه فعالیت های قبلی شبکه از جمله سفر به همدان، شکل گرفته بود، آشنایی مستندسازان با مجموعه ظرفیت های بنیاد تعاون زندانیان برای ایده یابی در راستای تولید آثار مستند بود.

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، علیرضا نوروزی مدیر مالی، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید، سمیه عقبایی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی و حبیب اللهیار مدیر همایش های مرکز آموزش بنیاد تعاون زندانیان از جمله حاضران در این سفر بودند.

*حرفه آموزی به جای حضور در زندان

در ابتدای بازدید از منطقه، احمد انارکی مدیر مرکز آموزش بنیاد تعاون زندانیان با استقبال از تیم مستندسازان در سخنانی در زمینه فعالیت های این بنیاد توضیح داد و گفت: مددجویان در اکثر استان ها نه تنها به جای حضور در فضای زندان، می توانند کاری را یاد بگیرند بلکه بابت این کار، درآمد کسب می کنند. اکنون 100 مددجو در این مرکز مشغول فعالیت هستند و برای آموزش هایی که دیده اند مدرک جهاد کشاورزی را دریافت می کنند. اینگونه 95درصد افراد پس از آزادی از زندان دیگر به زندان برنمیگردند.

*افزایش تعامل برای نشاط بیشتر

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما نیز اظهار کرد: شبکه مستند با رویکرد جدید خود تلاش می کند تعامل و ارتباط خود را با بخش های مختلف بیشتر کند تا شاهد نشاط افزون تری باشیم.
وی با معرفی مستندسازانی که در این سفر حضور داشتند، افزود: این مستندسازان سرمایه های فرهنگی همین مملکت هستند و تلاش ما بر این است در راستای اهداف رسانه بستری برای شناخت و آگاهی بیشتر جامعه را با همکاری مستندسازان به وجود بیاوریم. حوزه های مختلف فیلم می سازند وکارهای خلاقانه بسیاری کرده اند. این ارتباطات باعث می شود آنها به این حوزه نیز نزدیک شوند.

مدیر شبکه مستند سیما یادآور شد: ما تولیداتی در این خصوص نیز داشته ایم و امروز فرصتی ایجاد شده تا در کنار مستندسازان از نزدیک با بخشی از فعالیت های بنیاد تعاون آشنا شویم.

*تلاش برای ایجاد فضای تعاملی با حضور مستندسازان

تاجیک در پایان گفت: شما امکانی برای مددجوها فراهم می کنید تا پس از پایان دوران مددجویی به آغوش جامعه برگردند و با حرفه ای که آموخته اند زندگی مناسبی داشته باشند. ان شاءالله بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا جمع بیشتری از مستندسازان بتوانند در این تعامل حضور فعال داشته باشند. امیدوارم در ادامه این مسیر تازه شبکه، شاهد نتایج ثمربخشی در حوزه سینمای مستند باشیم.

در ادامه مدیران و مستندسازان از کارخانه فرآوری پسته، منطقه کاشت نهال های این محصول، مرکز آموزش فنی و حرفه ای مجتمع و واحد تولیدی قارچ خوراکی دکمه ای بازدید کردند.

در این دیدار بنا شد در آینده نزدیک مشارکت ها، تعاملات و همکاری های دو مجموعه در جلسه ای تبیین و اعلام شود.

محمود یارمحمدلو، فتح الله امیری، جواد توانا، محسن استادعلی، فرشاد افشین پور، هادی آفریده، پژمان مظاهری پور، مرجان ریاحی، مرضیه ریاحی، دری دقیقه رضایی، محسن سخا، محمد تاجیک، نازنین پیرکاری، سعید رسولی و مهدی مولایی از جمله حاضران در این سفر بودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: