انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
تهیه کننده مجموعه «ترین ها» که از شبکه مستند پخش می شود اعلام کرد که رسم قلک شکنی در یکی از محلات قائم شهر دستمایه ساخت قسمت جدید این مجموعه قرار گرفته است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ رامین موسوی ملکی تهیه کننده مجموعه «ترین ها» که از شبکه مستند پخش می شود درباره قسمت جدید این مجموعه با نام «قلک شکنی» به خبرنگار مهر گفت: این اثر از تولیدات جدید شبکه مستند سیما با موضوع شروع محرم در یکی از محله های قائم شهر تولید شده است که امشب سوم آبان ساعت ۲۲:۴۵ روی آنتن می رود و ۱۱:۳۰ دوشنبه چهار آبان بازپخش می شود.

وی افزود: این قسمت از مجموعه به کارگردانی نیما صمدی به رسمی می پردازد که همه ساله در اول ماه محرم در قائم شهر اجرا می شود. در این مراسم مردم با نیت های قلبی خود به مساجد و حسینیه ها می آیند و قلک های خالی را از آنجا تحویل می گیرند و تا ابتدای محرم سال آینده نذورات خود را در آن می ریزند.

موسوی ملکی یادآور شد: روز اول محرم سال بعد، سفره گسترده ای پهن می شوند و علم و پرچم های هیات نیز در کنار سفره قرار داده می شود، سپس مردم همه قلک ها را کنار هم می چینند و آنها را یک به یک می شکنند. عایدی این قلک ها برای نیازمندان و ساخت حسینیه استفاده می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: