انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
مریل استریپ به عنوان رییس هیات داوران شصت و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین انتخاب شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ دوره جدید این جشنواره از 21-11 فوریه (22 بهمن تا 2 اسفند) برگزار خواهد شد. این اولین بار است که بازیگر 66 ساله امریکایی در مقام رییس هیات داوران یک جشنواره فیلم معتبر داوری خواهد کرد.

دیتر کوسلیک رییس برلیناله در این‌باره گفت: «مریل استریپ یکی از خلاق‌ترین و قابل‌ترین هنرمندان سینماست. برای اثبات اشتیاق‌مان نسبت به استعداد خارق‌العاده استریپ، در سال 2012 جایزه افتخاری خرس طلایی را برای یک عمر دستاورد هنری به او اهدا کردیم. خیلی خوشحالم از این که او دوباره به برلین بازخواهد گشت و با توجه به تجربه هنری‌اش ریاست هیات داوران بین‌المللی را به عهده خواهد گرفت.»

استریپ چندین بار به مناسبت‌های مختلف مهمان جشنواره فیلم برلین بوده: در سال 1999، او جایزه «دوربین برلیناله» را دریافت کرد و در سال 2003 به طور مشترک با جولیان مور و نیکول کیدمن جایزه خرس نقره‌ای را برای اجرای‌شان در فیلم «ساعت‌ها» دریافت کردند. در سال 2006، در جمع بازیگران کمدی « A Prairie Home Companion» ساخته رابرت آلتمن که در بخش مسابقه اصلی به نمایش درآمد، حضور داشت. در سال 2012 نیز، جایزه افتخاری خرس طلایی برای یک عمر دستاورد هنری به او اهدا شد.

بازیگر 66 ساله در واکنش به اعلام این خبر گفت: «بازگشت به این جشنواره تحت هر شرایطی هیجان‌انگیز است، اما با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر چشم‌انتظار داوری در دوره جدید این جشنواره هستم. از آن جایی که پیش از این هیچ‌گاه رییس هیات داوران هیچ جشنواره‌ای نبوده‌ام، قبول چنین مسئولیتی تا حدودی دلهره‌آور است و امیدوارم بتوانم در حد و اندازه لازم ظاهر شوم.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: