انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
پس از امتناع کمپانی اسباب‌سازی «لگو» از در اختیار دادن حجم زیادی «لگو» به «آی‌وی‌وی»، تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اینترنتی اعلام کردند لگوهای خود را به این هنرمند سرشناس چینی می‌دهند.

به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا ، «آی‌وی‌وی» هنرمند صاحب‌نام عرصه هنرهای تجسمی چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد با تعداد زیادی «لگو» یک اثر با موضوع «آزادی بیان» در استرالیا بسازد اما کمپانی اسباب‌بازی سازی «لگو» از پذیرفتن سفارش او امتناع و عنوان کرد که تمایل ندارد این اسباب‌بازی‌ها برای مقاصد سیاسی مورد استفاده قرار گیرند.

این هنرمند جنجالی و معترض چینی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار خبر همکاری نکردن کمپانی لگو با او‌، تصمیم این کارخانه اسباب‌بازی دانمارکی را به‌عنوان سانسور و تبعیض قلمداد کرد.

اما حالا تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اینترنتی می‌خواهند لگوهای خود را به «آی‌وی‌وی» بدهند تا این هنرمند بتواند اثر خود را برای نمایش در گالری ملی «ویکتوریا» در کشور استرالیا آماده کند.

«رور رودترانبک» سخنگوی کمپانی «لگو» در این‌باره گفت: هر فردی می‌تواند اسباب‌بازی‌های لگو را بخرد یا به اشکالی دیگر برای ساخت پروژه خود به این بلوک‌های پلاستیکی دسترسی داشته باشد؛ اما ما به‌عنوان یک کمپانی تصمیم داریم به‌صورت مستقیم وارد این‌گونه فعالیت‌ها نشویم.

«آی‌وی‌وی» که همواره یکی از معترضان نسبت به سیاست‌های کشور چین بوده، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است، کمپانی «لگو» برای صدمه نخوردن به سود تجاری‌اش در چین، چنین تصمیمی اتخاد کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: