انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
زهرا صبری که نمایش «تا یک بشمار» را در فستیوال تئاتر عروسکی ورشو در کشور لهستان به صحنه برد، جایزه خلاقیت را از این فستیوال دریافت کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی؛ صبری که با نمایش «تا یک بشمار» که برگرفته از اشعار عمر خیام است در این فستیوال حضور پیدا کرد، درباره بازخورد اجرای این اثر نمایشی در فستیوال تئاتر عروسکی ورشو گفت: این فستیوال بر خلاف اکثر فستیوال‌های بین‌المللی تئاتر عروسکی دنیا که به صورت رقابتی برگزار نمی‌شوند، به صورت رقابتی برگزار می‌شود و گروه‌های نمایشی از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت دارند. در فستیوال تئاتر عروسکی ورشو به بهترین خلاقیت، بازیگری و کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» با اشاره به اینکه در فستیوال تئاتر عروسکی ورشو هر نمایش تنها یک اجرا داشت، ادامه داد: بعد از پایان فستیوال و در بین هنرمندان شرکت کننده از کشورهای آلمان، هلند، ایتالیا، اردن، لهستان، روسیه، جمهوری چک، اسلواکی، بلاروس، پرتغال و اسپانیا، جایزه خلاقیت در فستیوال تئاتر عروسکی ورشو به من اهدا شد.

وی یادآور شد: این برای دومین بار بود که در این فستیوال شرکت کردم و دریافت جایزه خلاقیت از این رویداد بین‌المللی برایم جذاب است.

صبری همچنین از اهدای جایزه دانشجویان تئاتر ورشو به نمایش «تا یک بشمار» در این فستیوال تئاتر عروسکی بین‌المللی خبر داد و گفت: به غیر از جایزه اصلی فستیوال، دانشجویان تئاتر ورشو نیز جایزه‌ای را اهدا می‌کنند که در این دوره این جایزه به نمایش «تا یک بشمار» اختصاص پیدا کرد. نکته جالب برای من این بود که دانشجویان تئاتر ورشو این جایزه را به صحنه «مادر» در نمایش «تا یک بشمار» اهدا کردند.

این کارگردان با سابقه تئاتر عروسکی درباره دعوت‌های به عمل آمده از گروه «یاس تمام» برای اجرا در فستیوال‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر، گفت: چندین دعوت از گروه برای اجرا در کشورهای دیگر شده است که هنوز تصمیم‌ قطعی درباره این دعوت‌ها گرفته نشده است.

گروه «یاس تمام» با آثاری چون «زمین و چرخ» و «تا یک بشمار» در فستیوال‌های مختلف بین‌المللی و همچنین کشورهای مختلف نظیر روسیه، اسپانیا، سوئد، لهستان و فرانسه حضور پیدا کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: