انتشار: ۲۰:۴۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ظرفیت تاریخی و گردشگری دو کشور مسلمان ایران و تونس، محور مشترک همکاری برای جوانان دو کشور به شمار می آید.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی روز چهارشنبه در نشست دو جانبه با ماهر بن ضیاء، وزیر جوانان و ورزش جمهوری تونس در وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: دیپلماسی جوانان به عنوان اصلی ترین تشکل مردم نهاد جوانان در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان پیگیری می شود و توسعه همکاری ها میان دو کشور از جمله علاقه مندی های ما محسوب می شود.
معاون وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر گسترش ظرفیت های مشترک میان دو کشور ایران و تونس، گفت: علاقه مند به تشکیل انجمن دوستی جوانان ایران و تونس هستیم.
رستمی، همچنین اظهار امیدواری کرد که همکاری تشکل های مردم نهاد جوانان ایرانی و تونسی سبب توسعه صلح دوستی و جهان عاری از خشونت شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، یکی از مهم ترین تشکل های مردم نهاد را که در حوزه بین الملل می تواند فعالیت کند، انجمن دوستی جوانان ایران با سایر کشورها عنوان کرد.
این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان از برگزاری نخستین اجلاس جوانان در تهران،طی سال 95 خبرداد و گفت: قرار است دبیرخانه دائمی این اجلاس در تهران تشکیل شود و از هر کشور دو نماینده در این اجلاس شرکت کند.
وی با اشاره به جمعیت 24 میلیونی جوانان در ایران خاطرنشان کرد:جوانان، 89 درصد کاربران اینترنت در ایران به شمار می آیند و این موضوع یکی از مهم ترین محورهای فعالیت معاونت جوانان به منظور توسعه فضای مجازی با همکاری جوانان است.
وی درباره فعالیت ها و اقدامات این معاونت در حوزه فضای مجازی گفت: راه اندازی شبکه اجتماعی جوانان، شبکه اجتماعی مادران و شبکه اجتماعی نخبگان جوان و شبکه ملی کارآفرینی جوانان و پرتال ملی اوقات فراغت از جمله فعالیت های این معاونت در حوزه فضای مجازی است.
رستمی در ادامه در ارتباط با برنامه دولت تدبیر و امید در خصوص تشکل های مردم نهاد ، تصریح کرد: یکی از مهم ترین سیاست های دولت کنونی ایران افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در تشکل های غیر دولتی و نهادهای اجتماعی است.
این مقام مسوول جوانان در وزارت ورزش گفت: در زمان حاضر 700 تشکل مردم نهاد حوزه جوان فعالیت می کنند و ما می خواهیم با فراهم کردن شرایط و توانمند کردن آنان شمار این تشکل ها را تا پایان سال 96 به پنج هزار تشکل، افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، وزیر جوانان و ورزش جمهوری تونس، همراه هیاتی روز گذشته با وزیر ورزش و جوانان کشورمان دیدار کرد و امروز نیز با معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ملاقات کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: