انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
آیین بزرگداشت سردار شهید حاج حسین همدانی روز پنجشنبه در مسجد حظیره یزد برگزار شد .
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا در این مراسم استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی به اهمیت شهید و شهادت در اسلام بر اساس آیات و روایات و نقش آنها در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد .
حجت الاسلام مسعود عالی همچنین به جنایات آل سعود در فاجعه منا و قربانی شدن جمع زیادی از حجاج سرزمین وحی و بخصوص ایرانیان اشاره و آن را محکوم نمود .
وی در ادامه به جایگاه انقلاب اسلامی در تحولات جهانی و منطقه و بخصوص جهان اسلام اشاره و تمامی عزت ها را مدیون ایثار و جافنشانی شهیدان و بیداری ملت ذکر کرد .
در این مراسم همچنین فرزند شهید همدانی در سخنانی به ذکر پاره ای از خاطرات پدر خود و قرائت وصیتنامه آن سرو سرفراز اشاره کرد .
همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: شهید همدانی در جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس و در کشور سوریه نقش آفرین بوده است .
سردار اکبر فتوحی افزود: شهدا شمع محفل بشریت هستند و باید همواره یاد و خاطره آن و فرهنگ ایستادگی و شهادت در جامعه و بین مردم جاوید بماند .
در این مراسم که از طرف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، استاندار ،سپاه الغدیر و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به روضه خوانی خام آل عبا پرداختند .
سردار شهید همدانی حین شناسایی منطقه ای در حلب به شهادت رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: