انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ماریو بارگاس یوسا، رمان‌نویس پرویی برنده نوبل ادبیات، اخیرا در کنفرانسی در سیتی کالج نیویورک اعلام کرد که اولین تلاش وی در پانزده‌سالگی برای خواندن رمان «دن کیشوت» نافرجام مانده بود.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از آب‌س، ماریو بارگاس یوسا،  اخیرا در کنفرانسی که در سیتی کالج نیویورک برگزار شد، به شکست خود در اولین تلاشش برای خواندن رمان «دن کیشوت» اثر میگل د سروانتس اعتراف کرد.

این نویسنده  توضیح داد که در دوران دانشجویی و پس از خواندن مجموعه مقاله‌های آزورین-  یکی از نخستین نویسندگان محبوبش - تحت عنوان «جاده دن کیشوت» بود که به عظمت رمان سروانتس پی برد.

به عقیده وی «دن کیشوت» بیش از آنکه یک شاهکار کلاسیک ادبی به حساب آید، داستان فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای است که به تبیین شرایط انسانی می‌پردازد که مانند کیشوت لازم است واقعیت را تغییر دهد تا بتواند آن را به رویاهایش شبیه سازد.

همزمان با چهارصدمین سالگرد انتشار بخش دوم «دن کیشوت»، شاهکار ادبی میگل د سروانتس، یوسا  در برابر جمعی از دانشجویان و روشنفکران، به گفت و گو با همکار و هموطن خود آلونسو کوئتو پرداخت.  

خالق رمان «سور بز» در پایان اظهاراتش بر لزوم تشویق جوانان به خواندن رمان «دن کیشوت» تاکید کرد و گفت که با مطالعه این اثر، خواننده علاوه بر تجربه یک ماجراجویی خارق‌العاده به قدرت شگفت‌انگیز تخیل، به مثابه موتوری برای تغییر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، پی می‌برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: