انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
کارگردان فیلم سینمایی "360" درجه گفت: سینمایی دارای اقتصاد سالم است که می تواند تمام ژانر ها را در خود ببیند، باید به این سمت حرکت کنیم، چرا که وجود چنین سینمایی به افزایش تماشاگر کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش تابناک فرهنگی ؛ سام قریبیان کارگردان فیلم سینمایی "360 درجه" در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا، با اعلام اینکه در سینما باید برای تمام ژانرها ارزش قائل بود، اظهار داشت: تنوع ژانر های مختلف برای سینمای هر کشوری سودمند و مفید واقع خواهد شد، پس باید به ژانر ها کلاسیک، کمدی، وحشت و .. اهمیت بسزایی داد.

وی در ادامه اضافه کرد: سینمایی دارای اقتصاد سالم است که  می تواند تمام ژانر ها را  در خود ببیند، باید به این سمت حرکت کنیم، چرا که وجود چنین سینمایی به افزایش تماشاگر کمک شایانی خواهد کرد.

این فیلمساز در رابطه با اینکه چرا قصه 360 درجه را برای ساخت اولین فیلم بلند خود در سینمای ایران  انتخاب کرده است گفت :زمان زیادی است که سینمای کلاسیک قهرمان، ضد قهرمان را فراموش کرده ایم، به عنوان یکی از مخاطبان پروپاقرص سینما ، جای خالی این مسئله را در سینمای خودمان می دیدم   همین شد که تصمیم به ساخت  "360 درجه" گرفتم  وحال باید به فروش این فیلم نگاه کنیم و نسبت به عدد فروش آن درباره بازخورد فیلم  میان مخاطبان نظر بدهیم، البته بد نیست بگویم که محبوبیت یک فیلم بین تماشاگران در اکران سینما دست خوش مسائل مختلف است به طور مثال فیلم سینمایی "گناهگاران" فروش موفقی روی پرده سینما نداشت اما در شبکه نمایش خانگی به توفیق مناسبی دست پیدا کرد.

وی در مورد این تفاوت استقبال دراکران سینما و فروش در شبکه خانگی چنین گفت : علت فروش متوسط گناهکاران دلایل مختلفی نظیر گرانی قیمت بلیط  سینما برای خانواده ها ، نبود زمان یا اوقات خالی که صرف تماشای یک فیلم توسط مخاطبان عام  درسینما می شود  یا ترافیکی که در شهر تهران وجود دارد می توان باشد . البته باید  به این نکته نیز دقت کنید که خیلی از مخاطبان حداقل برای یک بار سینما را برای مکان تفریح خود درنظر گرفته اند، ولی محتوا ضعیف فیلم موجب، عدم حضور مجدد آن تماشاگر شده است پس باید به فیلمنامه و نوع پردازش آثار توجه کنیم و وقت بیشتری برای بهبود آن بگذاریم تا شرایط سینمای ایران هم به سوی بهتر شدن برود.

وی  در پاسخ به اینکه فضا سازی فیلم از استاندارهای لازم بهره می برد، اما داستان فیلم برای مخاطب سینما  خیلی سریع لو می رود، چنین نظر داد  : این مسئله اهمیت چندانی ندارد، چرا که لزوما میزان علاقه و نگاه یا سواد دانش همه مخاطبان فیلم با هم یکسان نیست، دل مشغولی در این باره نداشتم.

کدهای مشخص در طول روایت فیلم گنجانده شده است. خود مخاطب می تواند از همان ابتدا، انتهای فیلم را متوجه شود،  مخاطب دیگری ممکن است که بعد از پایان فیلم هم متوجه نتیجه داستان نشود.

قریبیان با بیان اینکه  بازیگرانی که در این اثر به بازی گرفته شده اند، اولین انتخاب های من لزوما نبودند گفت :  اما الان قاطعانه  می گوییم که بهترین انتخاب هایم همین تیم بازیگری فعلی "360 درجه" است.

وی با تاکید براینکه " متاسفانه پرورش قهرمان در سینمای ما از یادها رفته است چنین ادامه داد :  همین مسئله سختی های را برای کارگردانی که در آثار کلاسیک قصد دارد   اثری را تولید کند، به بار می آورد، قهرمان سازی راباید جدی بگیرم، چرا که لزوما هر فردی نمی تواند در جایگاه و شمایل یک قهرمان ظاهر شود.

قریبیان با اشاره به اینکه ساخت این اثر در گام اول برای وی مثبت  و خوب تلقی می شود، گفت: ساخت این فیلم در ادامه راه کمک زیادی به من  خواهد کرد، امیدوارم مردم هم از این اثر استقبال خوبی به داشته باشند .

وی در خاتمه در ارتباط با شرایط تبلیغات  تلویزیونی "360 درجه" چنین گفت : تصور می کنم  تلویزیون فیلم  "360 درجه" را ممنوع تبلیغ کرده است ،علت آن هم شاید به ممنوع الکار شدن برخی از بازیگران مربوط شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: