انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
علی جنتی پس از تماشای «اپرای عاشورا» اظهار کرد: با تماشای این اثر، سفری ذهنی به تاریخ داشتم و یاد زمانی افتادم که گفتند، امیرالمومنین (ع) در محراب کشته شده و برخی‌ها پرسیدند که مگر علی (ع) نماز هم می‌خواند؟!
 به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی این کار را دیدم، به آنچه در طول این چند روز روی خروجی سایت‌های خبری و برخی وبلاگ‌ها خواندم، فکر کردم و متوجه شدم، واقعا چه ظلم و جفایی نسبت به این کار می‌شود.

او ادامه داد: «اپرای عاشورا» در نوع خود اثر بی‌نظیری است که با استفاده از اشعار محتشم کاشانی و شعرهای زیبای دیگر درباره واقعه‌ی عاشورا اجرا شده است. اجرایی که بیش از ۱۳۰ هنرمند ارکستر سمفونیک تهران آن را به عالی‌ترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه کردند. آن وقت عده‌ای می‌گویند این‌ها تاریخ عاشورا را به بازیچه گرفته‌اند، تکخوانی زن دارند و در واقعه‌ی عاشورا ابتذال ایجاد کرده‌اند.

وزیر ارشاد همچنین بیان کرد: وقتی من «اپرای عاشورا» را دیدم، متوجه شدم، یک اثر بسیار برجسته و قابل عرضه در سطح جهانی است که بسیاری از اشعار آن برگرفته از تعزیه‌های خودمان است و ما هم در طول سال‌های دراز، آن‌ها را شنیده‌ایم. جای تأسف دارد یکسری از عناصری که فقط و فقط به سیاست‌بازی فکر می‌کنند، به چنین کاری خدشه‌ وارد کنند و زحمات کسانی را زیر سوال ببرند.

او همچنین درباره‌ی خبر ممنوع‌الکاری 24 هنرمند موسیقی نیز توضیح داد: ما چیزی به‌عنوان ممنوع‌الکار نداریم و این عبارت غلطی است. بهتر است، دیگر از این واژه استفاده نکنیم. به هر ترتیب، ما کسی را نداریم که نامش را به‌طور رسمی در جای خاصی اعلام کنیم و بگوییم فعالیت فلان خواننده به‌طور کلی ممنوعیت دارد. ما در همه‌ی حوزه‌ها از جمله نشر، کتاب و بخش‌های دیگر معمولا به محتوای کار نگاه می‌کنیم و اگر محتوا مورد پذیرش قرار گیرد به آن اثر مجوز می‌دهیم.

جنتی تأکید کرد: شاید اثر فرد خاصی بنا به دلایلی مورد پذیرش نباشد و کار او به نحوی بوده که احیانا با برخی شبکه‌های معاند نظام همکاری جدی داشته باشد. در این حالت هم با بررسی تمام جوانب به تولیدکننده‌ی اثر اعلام می‌کنیم که کار شما مورد پذیرش نیست و ما مجوز آن اثر را صادر نمی‌کنیم.

وزیر ارشاد اظهار کرد: این‌که ما فهرستی از ممنوع‌الفعالیت‌ها را اعلام کرده باشیم و بگوییم این‌ها از نظر ما اجازه‌ی فعالیت ندارند، صحت ندارد و این خبر را تأیید نمی‌کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: