انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مقصودی،‌ خوشنویس باسابقه زن ضمن اشاره به سوابق کتابت خود، تابلوی عشق را که حاصل استخراج و کتابت ابیات حافظ با مضمون «عشق» است، از بهترین آثار خود خواند.
مقصودی،‌ خوشنویس باسابقه زن ضمن اشاره به سوابق کتابت خود، تابلوی عشق را که حاصل استخراج و کتابت ابیات حافظ با مضمون «عشق» است، از بهترین آثار خود خواند.

به گزارش آنا، فریبا مقصودی، خوشنویسی که آثارش در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی حافظ در دانشگاه مرکزی آزاد اسلامی ایران به نمایش گذاشته شده است، درباره تجربیات خود در حوزه خطاطی گفت: «من من اولین خطاط زن قرآن در جهان اسلام هستم و تا کنون موفق شده‌ام قرآن را با چهار کتابت تحریر کنم.»

وی ادامه داد: «علاوه بر قرآن، سابقه طولانی مدتی نیز در کتابت اشعار شاعران مشهور و سرشناس ادبیات فارسی داشته‌ام. از این جمله می‌توانم به کتابت شاهنمامه فردوسی، دیوان حافظ، بوستان و گلستان سعدی، رباعیات باباطاهر، خیام، ابوسعید ابوالخیر، رودکی و شرح زیارت عاشورا اشاره کنم.»

مقصودی که 35 سال به خوشنویسی و کتابت آثار شاخص ادبی و قرآن پرداخته، در رابطه با نمایش آثارش در حاشیه همایش بین‌المللی حافظ گفت: «در این همایش که به دعوت دانشگاه آزاد، مجموعه‌ای کوچک از آثار من که شامل رباعیات خیام، چند جز قرآن، رباعیات ابوسعید ابوالخیر و... به نمایش گذاشته شده است.»

وی راجع به حس و حال و رابطه‌‌ای که به هنگام کتابت به متن برقرار می‌کند توضیح داد: «حسی که از کتابت قرآن به من دست می‌دهد، بی‌نظیر است اما به جز آن حسی که نسبت به شعر شاعران مختلف دارم را نمی‌توانم با هم مقایسه کنیم و یکی را بر دیگری برتری بدهم.»
اولین خطاط زن قرآن در جهان اسلام
این خوشنویس درمورد تابلوی عشق خود نیز توضیح داد: «این تابلو حاصل استخراج و کتابت ابیاتی از حافظ است که در آن‌ها به عشق و تعابیر مختلفی پیرامون آن اشاره شده است و من این تابلو را بسیار دوست دارم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: