انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث گفت: تاکنون در حوزه نشر نتوانستیم کار فرهنگی کنیم، ناشران باید به پشتوانه مراکز علمی و پژوهشی ْآثار وزین عرضه کنند.
به گزارش تابناک فرهنگی، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا درباره نقش حوزه نشر در مقابله با جنگ نرم دشمن و فعالیت اصحاب فرهنگ در این زمینه افزود: صنعت نشر از بسترهای مهم توسعه فرهنگی به شمار می رود و در سطح بین المللی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است .
وی اظهار داشت: متاسفانه مشکلات عدیده ای از جمله گرانی مواد اولیه چاپ و کاغذ در سال های اخیر باعث شده تا ناشر پیش از آنکه نگاه فرهنگی به این صنعت داشته باشد، بیشتر به دنبال سودآوری و کسب درآمد است .
سبحانی نیا ادامه داد: وضعیت نابسامان نشر ، تولید آثار و کتاب های بازاری باعث شده که کار فرهنگی در این حوزه صورت نگیرد ، ناشر سعی دارد با تولید و عرضه اثرهای بی محتوا و بازاری خود را سرپا نگه دارد.
مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه اگر ناشر از نظر مالی در بحران نباشد، با فکر و ایده جدید و گسترده در راستای توسعه فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن گام بر می دارد، تصریح کرد: همچنین آنان با تولید کتاب خوب از نظر موضوع و محتوا با این جنگ نرم مبارزه می کنند.
به گفته سبحانی نیا ، با توجه به شرایط نامناسب حاکم بر حوزه نشر ، باید بتوانیم با ایجاد فرهنگ اخلاقی ، ترویج معارف و دین با قالب های جدید و امروزی که مخاطب پسند باشند و از نظر ظاهری و محتوایی در راستای توسعه فرهنگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، حرکت کنیم .
وی افزود: باید حرکت به سمت تولید کتاب در قالب نرم افزار با توجه به افزایش علاقه مردم به فضای مجازی مورد توجه ناشران قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: