انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه نطنز گفت: ورود گردشگران مذهبی و فرهنگی به روستای تاریخی ابیانه در ایام تاسوعا و عاشورا بدلیل نداشتن گنجایش لازم و فضای اندک ممنوع است.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، رضا علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فضای روستای تاریخی ابیانه از چندی قبل برای برگزاری مراسم های مختلف عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) آماده شده و قریب به چهار هزار نفر از مردم روستا از سراسر کشور برای انجام مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به ابیانه سفر می کنند، از این رو ورود بیش از این ظرفیت ممنوع است.
وی گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا و براساس یک رسم دیرینه، مردم ابیانه مقیم تهران و دیگر نقاط کشور در این روستا به عزاداری می پردازند.
علیرضایی تصریح کرد: با توجه به موقعیت این روستا و همچنین حضور گسترده مردم در مراسم های عزاداری، ظرفیت لازم برای پذیرش گردشگران مذهبی و فرهنگی غیرساکن و غیربومی وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی ابیانه بیان داشت: حدود پنج سال است که با تصمیم مسئولان شورای تامین نطنز از ورود گردشگران در ایام تاسوعا و عاشورا به این روستا جلوگیری می شود و امیدواریم با هماهنگی مسئولان هم بتوانیم در سال های آینده تمهیداتی در این خصوص بیندیشیم تا شاهد حضور گردشگران مذهبی در این ایام باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ورود افرادی که محل اقامت خود را از قبل پیش بینی کرده و همچنین حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به همراه خبرنگاران با هماهنگی قبلی منعی نخواهد داشت.
روستای تاریخی ابیانه از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است، این روستا در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس واقع است.
این روستا یکی از بلندترین نقاط مسکونی ایران است که در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۸۹ به ثبت آثار ملی رسید.
پیشینه هزار و پانصد ساله را برای این روستا تخمین می زنند، آثار و بناهای تاریخی که در ابیانه وجود دارد مربوط به دوره های ساسانی، سلجوقی، صفوی و قاجار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: