انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما گفت: امیدوارم به واسطه یک ساختار چابک، منعطف و نیروی انسانی کارآمد، سازمان را از حالت اداری خارج و به یک سازمان تمام رسانه‌ای تبدیل کنیم.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مدیران اطلاعات و برنامه‌ریزی واحدهای تهران با معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی برگزار شد.

در این نشست آقای مجتهد معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این معاونت گفت: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر كه با مدیران رسانه ملی داشتند بارها بر اصل برنامه‌ریزی در سازمان تأكید و برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه را لازمه تحقق وظایف رسانه ملی دانستند، این نشان دهنده اهمیت و بایستگی موضوع برنامه‌ریزی از منظر رهبر معظم انقلاب است. لیكن انتظار می‌رود مدیران اطلاعات و برنامه‌ریزی به عنوان نمایندگان این معاونت تلاش كنند كه همه امور در چارچوب برنامه‌ریزی و برنامه محوری انجام شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی، ارتقاء و بهره‌برداری از سیستم جامع اطلاعاتی خبر داد و گفت: راه ‌اندازی سیستم جامع اطلاعاتی عزم جدی سازمان و مهمترین منبع تصمیم‌سازی در حوزه برنامه‌ریزی و منابع مالی است كه این اطلاعات از طریق پیشخوان اطلاعات مدیریتی در اختیار مدیران ارشد و ریاست محترم سازمان قرار می‌گیرد، لذا جامعیت و درستی اطلاعات و گردش فرایندی آن بسیار مهم است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی ضمن اشاره به بازنگری در تعهدات حوزه‌های تولیدی تصریح كرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و با هدف افزایش كیفیت برنامه‌ها سعی شده با تنظیم كنداكتور پخش برنامه‌های تولیدی، زنده، تأمینی و تكرار براساس الگوی متناسب با شبكه‌ها، میزان تعهدات بازنگری و كاهش و متناسب با آن نرخ برنامه‌سازی افزایش یابد.

او افزود: تعیین و اجرای طرح موظفی نیروها و عوامل تولیدی نیز از جمله تدابیر ارزنده-ای است كه بهره‌وری، احتساب قیمت تمام شده و صرفه‌جویی منابع مالی را به دنبال داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی از تخصیص به موقع بودجه به حوزه‌ها خبر داد و افزود: علیرغم تمامی مشكلات مالی سعی شده تمامی اعتبارات ماهانه حوزه‌ها به موقع تخصیص داده شود همچنین در حوزه‌های تولیدی تلاش كرده‌ایم درآمد برنامه‌های مشاركتی به صورت منظم، سریع و به موقع پرداخت شود و به گفته برخی از معاونین و مدیران شبكه‌ها این اقدام یكی از نقاط قوت معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی به شمار می‌رود كه باعث می‌شود حوزه‌ها بتوانند برای دریافتی‌های آخر ماهشان برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده‌ای داشته باشند.

آقای مجتهد گفت: امیدوارم به واسطه یك ساختار چابك، منعطف و نیروی انسانی كارآمد، سازمان را از حالت اداری خارج و به یك سازمان تمام رسانه‌ای تبدیل كنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: