انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
ساخت و نگارش سه مجموعه انیمیشن برای گروه سنی کودک و نوجوان در دستور کار مرکز صبا قرار گرفت.
به گزارش تابناک فرهنگی، سه مجموعه انیمیشن «جوانمردان»، «روباه و خروس» و «سینا» با محتوای آموزشی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان در دست نگارش و تهیه است.


معرفی ابرقهرمان‌های زن و مرد ایرانی در «جوانمردان»

پس از اتمام نگارش فصل یک مجموعه انیمیشن «جوانمردان» در 15 قسمت، مجموعه دوم آن در 100 قسمت با هدف معرفی ابرقهرمان‌های زن و مرد ایرانی وهمچنین مبارزه هوشمندانه و همه جانبه با دشمن متجاوز، به شیوه کارگاهی در شورای فیلم‌نامه مرکز صبا توسط گروهی از نویسندگان به سرپرستی آباریس تنظیفی و محمد برومند در حال نگارش است.

تاکنون 18 قسمت از این مجموعه به رشته تحریر درآمده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94 تعداد قسمت‌های نگارش شده این مجموعه به 52 قسمت برسد.

نگارش فصل نخست این مجموعه در 15 قسمت با معرفی پنج قهرمان این مجموعه که مهم‌ترین آنها جلال‌الدین در شهر بهار است، به اتمام رسیده و در فصل جدید با معرفی شخصیت‌های جدیدی ادامه می‌یابد.

در خلاصه داستان «جوانمردان» آمده است: در دوران حکومت ملوک الطوایفی پس از حکومت مغولان، ایران در هرج و مرج و بی عدالتی بسر می‌برد و جلال الدین سردار ایرانی به همراه چهار نفر دیگر، گروهی به نام «جوانمردان» را با هدف برقراری عدالت و ایجاد امید و شادی در میان مردم تشکیل می‌دهد...

به گزارش ایسنا، مجموعه «جوانمردان» در 100 قسمت 20 دقیقه‌ای در گروه نوجوان مرکز صبا به تهیه‌کنندگی الهام ابراهیمی و با تکنیک سه بعدی تولید خواهد شد.


انیمیشنی در فضای روستایی

نگارش مجموعه انیمیشن «روباه و خروس» توسط محبوبه زارعی از ابتدای سال 94 آغاز شده است و تاکنون 25 قسمت از این مجموعه به پایان رسیده است که 20 قسمت از آن تحویل تیم تولید داده شده است.

فضای مجموعه «روباه و خروس» که بدون دیالوگ و با تم تعقیب وگریز و ضرب آهنگ تند طراحی شده است، در روستایی کنار جنگل است. در آخرین خانه‌ی این روستا که حیاطی بزرگ دارد، یک خروس و مرغ به همراه چهار جوجه‌شان و همچنین سگ نگهبانی زندگی می‌کنند. در کنار این فضا، فضاهایی چون جنگل، جاده، شهربازی و شخصیت‌های دیگری چون گراز، صاحب مزرعه، دامپزشک وغیره طراحی شده است که به فراخور موقعیت به متن می‌پیوندند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: در این مجموعه روباه مدام برای شکار خروس یا خانوادۀ او نقشه می‌کشد و همیشه به خاطر هوشیاری خروس، همراهی مرغ و جوجه‌ها و امدادگری سگ مزرعه، نقشه‌هایش به سرانجام نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، مجموعه «روباه و خروس» در 100 قسمت 5 دقیقه‌ای در گروه خردسال مرکز صبا به کارگردانی و تهیه کنندگی بابک و بهنود نکویی و با تکنیک دو بعدی تولید خواهد شد.


ترویج مفهوم فلسفیدن در کودکان ایرانی

«سینا» دارای 15 قسمت فیلم‌نامه مصوب و پنج سیناپس بررسی و تأیید شده است که به روش کارگاهی در شورای فیلم نامه صبا به قلم جمعی از نویسندگان از جمله محسن امیرجهانی، حمید امامیان، معصومه پارسایی، سارا نجف زاده و... به رشته تحریر درآمده است.

ترویج مفهوم فلسفیدن در کودکان ایرانی، حل معما و القاء مطالعه در کودکان و همچنین پاسخ به سوالات هستی‌شناسانه را از جمله اهدف ساخت مجموعه انیمیشن «سینا» است.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: فربد از نزدیکان فرمانروا است که به خاطر دخالت در امور به روستایی فرستاده می شود. او که ادعای ذکاوت دارد در مواجه با سینا پسر تیزهوش مقیم منطقه به تقابل برمی‌خیزد. حال آنکه سینا همیشه یک قدم از او جلوتر است.

در هر قسمت از این مجموعه شاهد طرح و حل دو معما خواهیم بود که یکی ساده و دیگری پیچیده‌تر است و سینا با حضور در موقعیت‌های مختلف به حل این معماها می‌پردازد. در طول هر قسمت نیز شاهد طرح و پاسخ به سوالات هستی‌شناسانه در گفتگوی میان فربد و سینا هستیم.

به گزارش ایسنا، مجموعه «سینا» در 100 قسمت 20 دقیقه‌ای در گروه کودک مرکز صبا به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با تکنیک سه بعدی تولید خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: