انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
بعد از انصراف از یک جشنواره یهودی آمریکایی

گلاسکوانگلستان میزبان فصل فراموشی فریباشد

بعد از انصراف عباس رافعی از جشنواره جاشواتری فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی وی در جشنواره بین‌المللی گلاسکو که در انگلستان برگزار می‌شود در بخش تمرکز بر سینمای معاصر جهان این جشنواره حضور داشت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از  فارس،فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی در جشنواره بین المللی گلاسکو که در انگلستان برگزار می‌شود  حضور دارد. این جشنواره که نیمه اول اکتبر در مرکز هنر معاصر گلاسکو برگزار شد پانزده فیلم از سراسر جهان را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که تمرکز اصلی‌اش ترویج سینمای مستقل بین المللی و استعداد های جدید از اسکاتلند، انگلستان و فیلمسازان معاصر جهان است. امسال عباس رافعی با فیلم «فصل فراموشی فریبا» دربخش تمرکز بر سینمای معاصر جهان  این جشنواره حضور داشت .

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری فارس فارس عباس رافعی چهار شنبه گذشته در جشنواره هرات موفق به کسب جایزه بهترین فیلم  ازسومین دوره جشنواره شد و هفته گذشته در جشنواره یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی  و بهترین بازیگر زن موفق به کسب جایزه اصلی این  جشنواره  شدند .بیش از این  عباس رافعی در جشنواره رومانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شد.

بر پایه این گزارش «فصل فراموشی فریبا» در شهریور ماه امسال دربخش مسابقه جشنواره بین المللی  فیلم نیوجرسی امریکا  حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم  بهترین کارگردانی  بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد. عباس رافعی بیش از این نیز دربخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک  و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا  و جشنواره فیلم های آسیایی شیکاگو و در در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت.  

«فصل فراموشی فریبا» در سی ودومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه  بهترین کارگردان آسیا و «فصل فراموشی فریبا» جایزه نتبک را دریافت  کرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در

بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: