انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
فیلم‌های پدر آن دیگری، ماهی سیاه کوچولو، ارغوان، عاشق‌ها ایستاده می‌میرند و چهارشنبه 19 اردیبهشت اکران شوند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  در جلسه امروز 20 مهر ماه شورا مقرر شد فیلم‌های «پدر آن دیگری» در گروه استقلال،‌ «ماهی سیاه کوچولو» در گروه ماندانا، «ارغوان» به سرگروهی سینما کورش ،«عاشق‌ها ایستاده می میرند» در گروه اریکه ایرانیان و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در گروه آزاد اکران شوند.این فیلم‌ها پس از ایام سوگواری در گروه‌های نام برده به نمایش درخواهند آمد.

آنچه که باید درباره این پنج فیلم بدانید در این گزارش آمده است.

ارغوان
«ارغوان» سومین فیلم بلند سینمایی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی است که در اکران جدید قرار گرفت.
 
در این فیلم مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی،آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی و با حضور نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و با معرفی مرتضی اسماعیل کاشی و بازیگر خردسال نیکی نصیریان به ایفای نقش می‌پردازند.

جشنواره فیلم‌های ایرانی ونقش پررنگ زن‌ها


 
عوامل تولید فیلم «ارغوان» عبارتند از؛ نویسندگان: علی حیدری، امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، مدیر فیلمبرداری؛ مرتضی صمدی، طراح چهره پردازی؛ سودابه خسروی، طراح صحنه؛ امیرحسین قدسی، طراح لباس؛ شیده محمودزاده، صدابردار؛ مهدی صالح کرمانی، عکاس؛ جلال حمیدی، مشاور رسانه‌ای؛ بیتا موسوی، مجری طرح ناهیددل‌آگاه و تهیه‌کنندگان امید بنکدار و کیوان علیمحمدی.
 
این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف،برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هردوی آنها تاثیر می‌گذارد.

ماهی سیاه کوچولو
«ماهی سیاه کوچولو» اولین تجربه سینمایی مجید اسماعیلی است که علی طالب‌آبادی فیلمنامه آن را نوشته و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی ایفاگر نقش‌های اصلی فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» هستند و بازیگرانی چون جمشید گرگین، یاسمن معاوی و قاسم یوردخانی نیز در این فیلم سینمایی حضور دارند.
جشنواره فیلم‌های ایرانی ونقش پررنگ زن‌ها

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست، اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند، اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.»
عوامل فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» عبارتند از: تهیه کننده: محمدرضا شفیعی، فیلمنامه نویس: علی طالب آبادی، مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی، صدابردار: حسین بشاش، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد، صداگذار: محمود موسوی نژاد، تدوین: خشایار موحدیان، سودابه سعید نیا، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: امیر عبدی، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، مدیر تولید: فرشید رئوفی، دستیار تهیه کننده: سعید پروینی، منشی صحنه: شروین دیدنده، عکاس: محمد حسن سعادت هندی، مدیر روابط عمومی: مهسا همتی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

پدر آن دیگری
«پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی است که یدالله صمدی، حسين مهکام به صورت مشترک فیلمنامه آن را نوشته است.

بازیگران:حسين ياري، هنگامه قاضياني، بنفشه صمدي، مريم سعادت، افشين نخعي، رامونا شاه، سعيد کريمي،اکبر عبدي،جمشيد مشايخي، ثريا قاسمي، فريده سپاه منصور، شمسي فضل الهي، محمد ابهري، مهديار عزيزي، پارسا مشيري، سينا محمدي فر، آروند کريمي

جشنواره فیلم‌های ایرانی ونقش پررنگ زن‌ها

خلاصه فیلم:
داستان این فیلم درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکس‌هایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر می گذراند. او در دوران کودکی برای مقابله با بی توجهی خانواده و سرکوفت های پدرش مبنی بر این که خنگ است تصمیم می گیرد صحبت نکند. از همین روز تا سن مدرسه همگان گمان می بردند که شهاب خنگ و عقب افتاده است و قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می برد...

عاشق ها ایستاده می میرند
فیلم سینمایی «عاشق ها ایستاده می میرند» اولین ساخته شهرام مسلخی ملودرامی اجتماعی و قصه گو است و داستان سرباز ایرانی و عراقی را روایت می کند که در زمان جنگ جان یکدیگر را نجات داده اند. آنها اکنون بعد از سال ها با یکدیگر روبرو می شوند. در واقع فیلم قصد دارد به سه مقوله عشق، خیانت و دوستی نیز بپردازد.

سروش صحت، لعیا زنگنه، پوریا پورسرخ و شوان عطوف بازیگر شناخته ‌شده عراقی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

جشنواره فیلم‌های ایرانی ونقش پررنگ زن‌ها

سایر عوامل اصلی «عاشق ها ایستاده می میرند» عبارتند از تهیه‌کننده: یوسف صمدزاده، نویسندگان: شهرام مسلخی، فرهاد طب‌نوری، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی، طراح گریم: مجید باقربیگی، صدابردار: محمد حبیبی، مدیر تولید: محسن دانشور، مشاور رسانه ای: امین اعتمادی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، مدیر تدارکات: مهدی مجلل، عکاس: محمد صقر، سوران نقش بندی.

چهارشنبه 19 اردیبهشت
جلیلوند در اولین تجربه سینمایی خود دردسر یک آگهی روزنامه را دستمایه ساخت فیلمی سینمایی با نام «چهارشنبه 19 اردیبهشت» قرار داده است که تهیه کنندگی این فیلم را به صورت مشنرک علی جلیلوند و محمدحسین لطیفی بر عهده دارد.

این کارگردان درباره دلایل ساخت فیلم «چهارشنبه 19 اردیبشت» می‌گوید: پیش از فیلمنامه این فیلم سینمایی روی فیلمنامه «چند ثانیه بیشتر» کار می‌کردم تا اینکه یکی از دوستانم محمدحسین اسکندرزاده پیش من آمد و رخدادی که برایش رخ داده بود تعریف کرد. از شنیدن ماجرا متاثر شدم و تصمیم گرفتم حادثه پیش آمده را به صورت فیلمنامه بنویسم که نگارش آن حدود 4 ماه و نیم به طول انجامید.

جشنواره فیلم‌های ایرانی ونقش پررنگ زن‌ها

این فیلم سینمایی در ابتدا با نام «چهارشنبه 19 آبان» پروانه ساخت گرفت اما در نهایت با نام «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و در بخش «نگاه نو» حضور دارد.

در فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند بازیگرانی چون نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده و وحید جلیلوند حضور دارند.

در خلاصه داستان «چهارشنبه 19 اردیبهشت» آمده است: یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می کشد. دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می دهد اما...
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: