انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
یک هنرمند نقاش درباره آثار خود که به سبک کلاژ طراحی شده اند و در نمایشگاه ارسباران به نمایش گذاشته شده اند توضیحاتی را ارایه کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، هنگام تنهایی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نمایشگاهی که از آثار وی در فرهنگسرای ارسباران برپا شده است، گفت: من در این تابلوها بناهای اصفهان را از دید مردم قدیم این شهر به تصویر درآورده ام. زمانیکه اصفهان هنوز آلودگی هوایی نداشته است و رودخانه این شهر پر از آب بوده است.

تنهایی درباره سبک کار خود نیز توضیح داد: سبک من در این تابلوها کلاژ است و با ماژیک به صورت نمادین روی آنها رنگ آمیزی شده است.

این هنرمند نقاش درباره هدف خود از این تابلوها بیان کرد: هدف من این بود که اصفهانی را که دوست داریم به تصویر بکشم نه شهری را که اکنون می بینیم و در آن زندگی می کنیم. در این تابلوها بناهای مشهور اصفهان شامل منار جنبان، پل ها، رودخانه زاینده رود به تصویر کشیده شدند و من حدود ۶ ماه روی آنها کار کردم.

تنهایی با اشاره به لوازمی که برای کلاژ از آنها کمک گرفته است، تصریح کرد: زمانی که این ایده به سراغم آمد با استاد خود آن را مطرح کردم و تصمیم گرفتم با کلاژ دستمال سفره های رنگین بناهای اصفهان را براین اساس تصویرسازی کنم چراکه تا پیش از این بیشتر آثاری که در اینترنت جستجو کرده بودم با آبرنگ کار شده بود.

وی اضافه کرد: در این نقاشی ها کاری که به صورت نمادین باشد، ندیدم و خواستم اثری نو خلق کرده باشم بنابراین از دستمال سفره ها استفاده و بعد ماژیک روی آنها رنگ آمیزی کردم.

تنهایی درباره مدت زمانی که برای هر تابلو صرف کرده است، عنوان کرد: تصاویر بعضی از بناها را از اینترنت گرفتم و بعضی را نیز خودم عکاسی کردم و طرحشان را درآورده ام که در مجموع هر تابلو از عکاسی تا اجرای ایده به طور میانگین حدود ۶ تا ۱۰ روز زمان برد.

این هنرمند اعلام کرد: این نمایشگاه که شامل ۱۷ تابلو است، ۱۹ مهر افتتاح شد و تا ۲۸ مهر ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای ارسباران دایر خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: