انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
ازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان کرمانشاه عصر روز چهارشنبه با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه آغاز به کار کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به ایرنا گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا 28 مهرما ماه در بوستان شاهد برای بازدید عموم مردم و علاقه مندان به کتاب و مطالعه دایر است.
ابراهیم رحیمی زنگنه افزود: در این نمایشگاه 450 غرفه 45 هزار عنوان کتاب را عرضه کرده اند.
وی همچنین از عرضه 650 میلیون تومان بن کتاب در این نمایشگاه خبر داد و در عین حال تاکید کرد که به دلیل کمبود بودجه امسال بن اهدایی کتاب نداریم.
رحیمی زنگنه همچنین از حضور رسانه های دیجیتال در قالب 40 غرفه در این نمایشگاه که مبادرت به عرضه سه هزار عنوان نرم افزار می کنند برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب استان خبر داد.
به گفته این مسئول، هم کتابها و هم نرم افزارهای عرضه شده در این نمایشگاه دارای 30 درصد تخفیف خواهد بود و برای رفاه و دسترسی آسان مراجعین نیز سامانه جستجوی موضوعی کتاب در نمایشگاه فعال شده است.
رحیمی زنگنه ساعت فعالیت نمایشگاه کتاب کرمانشاه را 9 صبح تا 12 و عصرها هم از ساعت 15 تا 20 عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به تقارن برگزاری این نمایشگاه با ماه محرم گفت: در کنار این نمایشگاه برنامه های ویژه ای از جمله عصر شعر آیینی عاشورا، مداحی، عزاداری، بررسی حادثه منا و نیز برنامه های دیگری از قبیل نشستهای تخصصی ویژه فرهنگ عاشورایی، بنیاد خانواده، بررسی شبکه های اجتماعی، کارگاه گرافیک، بحران هویت و... برگزار می شود.
وی همچنین گفت: سال گذشته بیش از 500 هزار نفر از نمایشگاه کتاب کرمانشاه دیدن کردند که این تعداد یک چهارم جمعیت استان را شامل می شود و این میزان استقبال نشان دهنده علاقه کرمانشاهیان به کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: