انتشار: ۲۲:۰۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
جشنواره تئاتر استان کرمانشاه برگزار و آثار منتخب به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، مراسم اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه، برگزار و هیئت داوران متشکل از احمد کامیابی مسک، محسن سراجی و پرستو گلستانی، در بیانیه ای ضمن گرامی داشت نیاکان کرمانشاه به واسطه حضور و تاثیرشان در آثار هنری و ثبت سنگ نگاره های تاریخی و فرهنگ غنی این سرزمین بیان داشتند: همه کارها نشان از زحمت و استعداد هنرمندان بود.

در ادامه این بیانیه که توسط دکتر احمد کامیابی مسک قرائت شد آمده بود: در جشنواره‌ها شاهد مسابقه‌ای هستیم که آثار با تفاوتهای کمی رتبه‌بندی می‌شوند و اگر کاری مورد تقدیر قرار نگرفت نشان از ضعف کار نیست.

این بیانیه با تاکید بر اینکه تئاتر یک دانشگاه عمومی است از نویسندگان نمایشنامه‌ها خواست در آثار خود از الفاظ رکیک و عامیانه درنمایشنامه‌ها بپرهیزند.

در ادامه بیانیه آمده بود؛ نمایش برای دیدن است نه شنیدن دقت نمایید همواره رو به تماشاگر باشید و از تاریکی صحنه برای مدت طولانی بپرهیزید.

هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه برگزیدگان این دوره را به شرح ذیل اعلام کردند:

دربخش پوستر و بروشور لوح تقدیر و جایزه نقدی به هادی بلندبخت برای نمایش "گوش کن" اهدا شد.

در بخش طراحی نور حسین یوسفی برای نمایش "خوک" لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخشهای طراحی صحنه و لباس نیز به ترتیبت پویا بازرگان برای نمایش "نفس کشیدن سخته" و صدیقه حسنوند برای نمایش "مورچه ای که راه خانه اش را گم کرده بود" لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کردند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش موسیقی نیز به علی سریری آهنگساز نمایش "دیدار" اهدا شد.

سید سروش پیمبری و رکسانا ذوقی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی گریم را برای نمایش "مورچه ای که خانه اش را گم کرده بود" دریافت کردند.
در بخش بازیگری مرد محمد سعید فرازمند برای بازی درنمایشهای " دیدار" و "چقدر قیافه شما برایم آشنا نیست" نفر برتر جشنواره و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره شد.

یوسف میرزایی بازیگر نمایش "مشترک مورد نظر" حائز رتبه دوم شد و عابد جلیلی برای بازی در نمایش "دیدار" موفق به کسب مقام سوم شد. هم‌چنین تقدیر داوران جشنواره بیست و هفتم نیز به مجتبی مرادی برای بازی در نمایش "دیدار" تعلق گرفت.
قبل از معرفی برگزیدگان بازیگری زن پرستو گلستانی ازداوران این جشنواره پشت تریبون رفت و با تقدیر از بازیگری زنان کرمانشاه گفت:‌ کرمانشاه در بخش بازیگری زن خیلی خوب کار کرده است و در این بخش داوران را غافلگیر کردند و خیلی قوی ظاهر شده‌اند.

با این مقدمه در بخش بازیگری زن شش نفر مورد تقدیر قرار گرفتند. در این بخش دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه نقدی به اکرم یدی برای بازی در نمایش" صد" داده شد.

اکرم یدی این جایزه را به "فرشته کوبانی" یا "ریحانه" دختر کردی که به نماد مقاومت در برابر گروه داعش بدل شد تقدیم کرد. چون ثابت کرده بود هنوز در دنیا دخترانی هستند که ازشرافتشان در مقابل هوسرانان حفظ کنند.

سمیه مهری به خاطر بازی در نمایش "مشترک مورد نظر" به رتبه دوم رسید و ناهید حسینی و دنیا فتحی برای بازی در نمایش‌های "دیدار" و" نفس کشیدن سخته" به طور مشترک سوم شدند . تقدیر داوران جشنواره بیست و هفتم نیز به نسیم طاهری و آتنا برزویی تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی هیئت داوران کسی را حائز رتبه ندانست و به تقدیر از کامران شهلایی برای نمایشنامه "مشترک مورد نظر" و آرش منصوری برای نمایشنامه "صد" بسنده کرد.

در بخش کارگردانی نیز رتبه اول انتخاب نشد تا مجتبی مرادی برای نمایش "دیدار" رتبه دوم و کامران شهلایی برای نمایش "مشترک مورد نظر" رتبه سوم انتخاب شوند . در این بخش آرش منصوری برای کارگردانی نمایش "صد" تقدیر شد.

در ادامه هیئت داروان نمایش های "دیدار" به کارگردانی مجتبی مرادی و "مشترک مورد نظر" به کارگردانی کامران شهلایی را به عنوان دو اثر برگزیده انتخاب و به جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند. همچنین نمایش "صد" نیز به اداره کل هنرهای نمایشی برای جشنواره فجر پیشنهاد شد.

هم چنین در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان کرمانشاه نیز داوران این دوره عبدالحسین ظاهری ،‌نیلوفر قلعه شاخانی و سعید ذبیحی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کردند.

تقدیرهای بخش طراحی لباس به مصطفی دهشت و در بخش بازیگری زن رتبه سوم به طور مشترک به پرستو اسدی‌مرام از هرسین و سارا قنبری ازکرمانشاه رتبه دوم به سمیه رضایی و رتبه اول به ناهید یوسفی از کنگاور رسید.

در بخش بازیگری مرد بهزاد اسکندری، سپاس طباطبایی و هاشم پورمحمدی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

کارگردانان برگزیده جشنواره استانی تئاتر خیابانی نیز به ترتیب بهزاد اسکندری ، حسین نادری و مهسا مهدی آبادی شدند.

در بخش طرح و ایده نیز بهزاد اسکندری برای نمایش "مردتلویزیونی" ،‌ علی چناری برای نمایش "چاره نوس" و سحر جعفری برای نمایش "صندوق" نفرات برگزیده اولین جشنواره تئاتر خیابانی بودند.

در پایان از بازیگر خردسال علی رستمی و سعیده ذبیحی نیز تقدیر بعمل آمد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: