انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
در مراسمی از 50 سال آموزش و پژوهش دکتر صادق ملک شهمیرزادی در رشته باستان شناسی با حضور شاگردان و رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تقدیر شد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، این استاد باستان شناس درسخنانی با اشاره به تحصیلاتش در آمریکا گفت: در سال 1349 و پس از 30 سال خدمت با مرتبه استادیاری بازنشست شدم، اما هدفی جزخدمت و انتقال دانش های نوین باستان شناسی به دانشجویان ایرانی نداشتم.
دکترشهمیرزادی که دارای 16کتاب تالیفی و شش اثر ترجمه شده است، افزود: این بزرگداشت لطف خداوند است که به واسطه شما به من ارزانی شده و من شایسته این همه تقدیر نیستم.
وی در بخش دیگری ازسخنانش خاطرنشان کرد: من دانشجوی سعادتمندی بودم که مطالب را از استادان عالیقدر این رشته آموختم و توانستم مطالب آنان را با استفاده از روش های نوین در قالب آموزش شفاهی، تالیف کتاب و کار میدانی به دانشجویان ایرانی انتقال دهم.

** خدمات استاد ملک شهمیرزادی درتاریخ علوم باستان شناسی ایران ماندگار است

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با اشاره به کاوش های ارزشمند استاد شهمیرزادی درتپه های باستانی ایران گفت: کارهای وی در تاریخ علوم باستان شناسی ایران ماندگار است.
سید محمد بهشتی افزود: استاد شهمیرزادی علاوه بر تدریس رشته باستان شناسی، به دانشجویان اخلاق و محبت نیز می آموخت و با دادن کلنگ به دست دانشجویان در کارهای میدانی نیز آنها را آموزش می داد.
وی اظهارکرد: این مراسم تقدیر از استاد نیست، در واقع این مراسم محلی است که استادان پیشکسوت را باید در جایگاه واقعی شان بنشانیم و به حضور آنان افتخار کنیم.
دراین مراسم کتاب جشن نامه دکتر ملک شهمیرزادی که توسط مرتضی حصاری گردآوری شده است نیز رونمایی شد. همچنین در بخش هایی از این مراسم فیلمی از زندگی خصوصی دکتر شهمیرزادی پخش و حضار در ورودی ساختمان موزه دوران اسلامی با دکتر شهمیرزادی عکس یادگاری گرفتند.
دراین مراسم با اهدای لوح و هدایایی از سوی موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه هنر اصفهان و جهاد دانشگاهی از خدمات دکتر شهمیرزادی تقدیر شد.
درآیین تجلیل از این استاد باستان شناسی تعدادی از دانشجویان استاد شهمیرزادی و همکاران سابق وی در دانشگاه تهران طی سخنانی با ذکر خصوصیات و صفات بارز استاد شهمیرزادی از وی تقدیر کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: