انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از اجرای طرح کتابخانه سیار در روستاهای استان برای توزیع کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا ،ناهید الهوردی زاده در آئین گرامیداشت روز ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان، گفت: به منظور ترغیب کودکان و نوجوانان روستاهای استان به مطالعه 6 طرح کتابخانه سیار در روستاها اجرا می شود.
وی افزود:هر کتابخانه سیار، 20 روستا را پوشش خواهد داد و کتاب های مربوط به کودکان و نوجوانان در بین گروه هدف در روستاها توزیع و بعد از مطالعه، جمع آوری خواهد شد.
وی اظهار کرد: یک مربی کارآزموده کودک و نوجوان با خودروی کتابخانه سیار همراه خواهد بود و بعد از توزیع و مطالعه کتاب در روستاها، برای کودکان و نوجوانان برنامه های فرهنگی و هنری از جمله نقالی و نمایش عروسکی اجرا خواهد کرد.
او بیان کرد:گرمی مغان به علت تعدد و پراکندگی روستاها برای اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی اتخاب شده است.
حجت الاسلام یداله صفری امام جمعه گرمی مغان نیز در این آئین، گفت:فرهنگ، زیربنای توسعه است اما به این مقوله به اندازه مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرداخته نشده است.
وی از دهیاران و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج روستاها خواست برای ایجاد کتابخانه های کوچک روستایی همکاری کنند.
وی افزود:الگو برداری کودکان، قوی است و بر اساس مستندات تاریخ، حسنین (ع) هرآنچه در مسجد از زبان پیامبر اسلام (ٍص) می شنیدند و یاد می گرفتند در منزل به مادر بزرگوارشان بازگو می کردند.
تجلیل از نفر اول مسابقات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی مغان و پخش نماهنگ فعالیت های فرهنگی هنری این کانون از بخش های قابل ذکر این آئین بود.
در ادامه، کتابخانه سیار روستایی این شهرستان که چندصد جلد کتاب را حمل می کند افتتاح شد.
گرمی مغان با 334 روستا در شمال اردبیل و در مجاورت جموری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: