انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
مجموعه تئاتر شهر از امروز چهارشنبه، 22 مهر به مدت سه شب میزبان نمایش‌نامه‌خوانی «روز واقعه» اثر بهرام بیضایی می‌شود.

به گزارش تابناک فرهنگی و به نقل از ایلنا، نمایشنامه خوانی روز واقعه ساعت 19 چهارشنبه، 22 مهر ماه 1394 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. این اجرا به مدت سه شب؛ تا جمعه 24 مهر در این سالن روی صحنه خواهد بود.

«روز واقعه» که یکی از تاثیر گذارترین فیلم‌های سینمای ایران با موضوع واقعه کربلا است این بار با خوانش بازیگران شناخته شده تئاتر همچون علی عمرانی، بهرام ابراهیمی، مهتاب نصیرپور، خسرو احمدی، خسرو شهراز، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، مهدی ساکی، علی تاجمیر، الهام دهقانی، سُها سناجو، پرستو رحمانیان، الهه اصغری، سانیا سالاری، سامان مظلومی، بابک موذنی، ... به صحنه می‌رود.

موسیقی این اجرای نمایشی را علیرضا افکاری ساخته و مهرداد میرزایی تنظیم آن را بر عهده داشته است که توسط گروه مهرنوا به سرپرستی نازلی بخشایش اجرا می‌شود. بخشایش نوازندگی هارپ را نیز بر عهده دارد. ترانه سرای این اثر افشین مقدم است و ترانه پایانی توسط علی زند وکیلی خوانده می‌شود.

در این گروه پدیده جمالها، علیرضا فولاد شکن به عنوان دستیاران کارگردان همکاری دارند. مهدی نعمتی طراحی اعلان و برنوشت را انجام داده است. مجری طرح این اجرا را اشکان خطیبی بر عهده دارد.

«روز واقعه» با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و در آستانه ایام سوگواری ماه محرم به مدت سه شب تا 24 مهر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر خوانده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • اسد
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
0
خوانش یعنی تفسیر و برداشت، آن را به جای خواندن به کار نبرید