انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
˝چهارشنبه 19 اردیبهشت ‌ماه˝، ˝ارغوان˝ و ˝ماهی سیاه کوچولو˝ از جمله فیلم‌هایی هستند که در ابتدای آبان اکران می‌شود.
با نزدیک شدن به نیمه اول ماه محرم، فیلم‌های سینمایی روی پرده به اکران خود ادامه می‌دهند و در روزهای تاسوعا و عاشورا سینماها تعطیل خواهند بود.

به گزارش تابناک فرهنگی،بر همین اساس شورای صنفی فیلم‌هایی که قرار است از سوم آبان روی پرده بروند، معرفی کرده است.

"چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" وحید جلیلوند

وحید جلیلوند را تا به حال با هنر دوبلاژ و گویندگی در رادیو و اجرای تلویزیونی شنیده‌ایم، اما جلیلوند را در فجر سی و سوم با فیلم سینمایی "چهارشنبه 19 اردیبهشت" خواهیم دید. جلیلوند در اولین تجربه سینمایی خود دردسر یک آگهی روزنامه را دستمایه ساخت فیلمی سینمایی قرار داده است که تهیه‌کنندگی این فیلم را به صورت مشترک علی جلیلوند و محمدحسین لطیفی بر عهده دارد.

این فیلم سینمایی در ابتدا با نام "چهارشنبه 19 آبان" پروانه ساخت گرفت اما در نهایت با نام "چهارشنبه 19 اردیبهشت" در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده و وحید جلیلوند در این فیلم حضور دارند که در گروه آزاد اکران می‌شود.

در خلاصه داستان "چهارشنبه 19 اردیبهشت" آمده است: یک آگهی غیرمتعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد. دخالت پلیس قائله را علی‌الظاهر پایان می‌دهد اما...

"چهارشنبه 19 اردیبهشت" ماه پیش به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در این دوره جشنواره فیلم ونیز در بخش افق‌ها حضور داشت. این فیلم جایزه فیپرشی (انجمن منتقدان بین‌المللی) بهترین فیلم افق‌ها و هفته منتقدان بین‌المللی را گرفت و جایزه اینترفیلم تبلیغ گفت‌وگوی بین ادیان را نیز از آن خود کرد.

"ارغوان" کیوان علیمحمدی و امید بنکدار

"ارغوان" دیگر فیلمی است که در لیست فیلم‌ها برای اکران در نیمه اول ماه آبان در نظرگرفته شده است.

این فیلم را امید بنکدار و کیوان علی محمدی ساخته‌اند. این فیلم در مقایسه با "شبانه" و "شبانه‌روز" دو فیلم قبلی این دو کارگردان‌ تجربه متفاوتی است. در چند روز گذشته در خبرها خوانیدم که دقایقی از سکانس پایانی فیلم حذف شده و نسخه روی پرده با آنچه سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، کوتاه‌تر شده است.

پخش این فیلم را شرکت "نیم روز" بر عهده دارد.

مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی، نسیم ادبی، رابعه مدنی و مریم به وبانی در "ارغوان" ایفای نقش کردند.

همچنین مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری، سودابه خسروی طراح چهره‌پردازی، امیرحسین قدسی طراح صحنه، شیده محمودزاده طراح لباس، مهدی صالح کرمانی صدابردار، بردیا کیارس آهنگساز و سیاوش خلیلی تدوین از جمله عوامل فیلم سینمایی "ارغوان" هستند.

این فیلم قرار است در گروه سینمایی کوروش اکران شود.

"عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" شهرام مسلخی

"عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" به کارگردانی شهرام مسلخی نیز جزو فیلم‌های برگزیده برای اکران آبان ماه است. این فیلم قرار است در گروه سینمایی اریکه ایرانیان به نمایش گذاشته شود.

"عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" فیلمی به تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم در ژانر دفاع مقدس و جنگ ساخته شد.

پیش از این مسلخی گفته بود که شرایط اکران در ایران به گونه‌ای است که به هیچ وجه استاندارد نیست. بعضی فیلم‌ها به طور مستقل ساخته می‌شوند و بید اکران مستقلی داشته باشند.

"عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" ملودرامی اجتماعی و قصه‌گو است و داستان سرباز ایرانی و عراقی را روایت می‌کند که در زمان جنگ جان یکدیگر را نجات داده‌اند. آن‌ها اکنون بعد از سال‌ها با یکدیگر روبرو می‌شوند. در واقع فیلم قصد دارد به سه مقوله عشق، خیانت و دوستی نیز بپردازد.

سروش صحت، لعیا زنگنه، پوریا پورسرخ و شوان عطوف بازیگر شناخته‌شده عراقی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

"پدر آن دیگری" یدالله صمدی

"پدر آن دیگری" به کارگردانی یدالله صمدی در ژانر کودک ساخته شده است. این فیلم سال گذشته در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما در هیچ‌کدام از بخش‌های مسابقه جایگاهی نداشت که اعتراض صمدی را به همراه داشت.

فیلمنامه این فیلم را حسین مهکام نوشته و حسین یاری، هنگامه قاضیانی، فریده سپاه منصور، مریم سعادت، شمسی فضل الهی و اکبر عبدی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. "پدر آن دیگری" در گروه سینمایی استقلال اکران می‌شود.

"ماهی سیاه کوچولو" مجید اسماعیلی

مجید اسماعیلی کارگردان "ماهی سیاه کوچولو" که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، بالاخره پروانه نمایش گرفت و در نیمه اول آبان ماه اکران عمومی می‌شود. این فیلم به سرگروهی ماندانا روی پرده سینما می‌رود.

خود کارگردان معتقد است که به سراغ یکی از خاص‌ترین سوژه‌ها در سینما رفته و فیلمش در فضای جغرافیایی ویژه‌ای ساخته شده است. بخشی از این فیلم به مبارزات مردم آمل در اوایل انقلاب می‌پردازد.

"ماهی سیاه کوچولو" توسط علی طالب‌آبادی نوشته شده و درباره مبارزات مردم آمل به رهبری امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب است. در این فیلم سینمایی همایون ارشادی، مریلا زارعی و مصطفی زمانی و... بازی کرده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: