انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
یاسر بابایی، نویسنده و شاعر ایلامی به عنوان نخست بخش شعر دومین جشنواره کشوری شعر رضوی دانشگاهیان ایران دست یافت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، یاسر بابایی شاعر ایلامی برنده مقام اول شعر در دومین جشنواره کشوری شعر رضوی دانشگاهیان ایران شد.
دومین جشنواره شعر دانشگاهیان ایران در بخش های مختلف مثنوی، غزل، قطعه ادبی، شعر سپید و قصیده و بخش ویژه شعر رضوی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و به همکاری بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد.
یاسر بابایی، شاعر و نویسنده ایلامی توانست در بخش مثنوی مقام نخست را به دست آورد.
وی در گفت و گویی خبری اظهار داشت: مثنوی ارائه شده من در این جشنواره، قطعه کوتاهی از یک مثنوی مهدوی بلند به نام انتظار و منتظَر است که در سال 87 سروده شده است.
بابایی ادامه داد: هفتصد بیت از این مثنوی مهدوی اختصاص به بحث تاریخی، تولد و اوضاع و احوال زمان غیبت صغری دارد و مابقی آن، مغازله ای عاشقانه با حضرت مهدی (عج) در قالب مثنوی است.
580 اثر به دبیرخانه این جشنواره از تمام دانشگاه های ایران رسیده بود که از این بین 313 اثر به بخش داوری راه یافت. در رشته مثنوی پس از یاسر بابایی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این جشنواره حضور داشت، دانشگاه های آزاد اسلامی مهاباد و قزوین به ترتیب دوم و سوم شدند.
یاسر بابایی دارای تالیفات و آثار زیادی در حوزه های مختلف است.
وی صاحب مجموعه شعر "اندوه پروانه ها”، "موعود نمی میرد”، "انتظار و منتظَر” و "عاشقانه های مجازی” است.
بابایی در حوزه ادبیات داستانی صاحب داستان بلند "خش و خاطره”، مجموعه داستان کوتاه "پوست کنده تر از مرگ” و داستان بلند "آنها که رفتند، آنها که گریستند” و داستان کمتر دیده شده "یک ردیف دندان شکسته” است.
این نویسنده پرکار ایلامی سال ها است که در عرصه مطبوعات استان ایلام قلم فرسایی دارد و هم اکنون به عنوان مدیرمسوول پایگاه خبری تحلیلی ایلامی ها و سردبیر ماهنامه دانشگاهی اندیشه نو فعال است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: