انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی درگذشت جاوید اقبال، فرزند محمد اقبال شاعر بزرگ را تسلیت گفت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از ایرنا، در پیام رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی به نورمحمد جانی سفیر پاکستان در ایران آمده است: درگذشت شادروان دکتر جاوید اقبال، فرزند برومند و یادگار عزیز محمد اقبال لاهوری، شاعر بزرگ و منادی بیداری و بازگشت به هویت خودی، موجب اندوه و تأسف عمیق شد. آن استاد والامقام که حقوق دانی برجسته و نویسنده ای توانا بود، نقش بسیار مهمی در احیای اثار گران بهای پدر داشت و در طول سال های زندگی خود تلاش بسیاری برای جمع آوری و حفظ و انتشار و معرفی آثار علامه اقبال انجام داد.
غلامعلی حدّاد عادل ادامه داد که این جانب از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی و عموم استادان زبان و ادب فارسی در ایران، فقدان این شخصیت ارجمند را به خانوادۀ محترم ایشان و جامعۀ فرهنگی و علمی پاکستان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن شادروان علوّ درجات و رحمت واسعۀ الهی طلب می کنم.
جاوید اقبال یکی از حقوق دانان سرشناس پاکستان بود که در کنار فعالیت های حقوقی و امر قضا، فعالیت های ادبی را نیز دنبال می کرد و کتاب هایی را به زبان های اردو و انگلیسی و بیشتر در مورد علامه اقبال و شعر او به رشتۀ تحریر درآورده بود. از جملۀ آثار وی می توان به کتاب زنده رود اشاره کرد که به زندگی و شعر علامه اقبال و خاطرات جاوید اقبال و خانواده اش اختصاص دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: